Nexus: The Jupiter Incident
-
#803
Spoiler - Végitélet
[i]A játék története kicsit kiábrándított, úgy az első 1/3-a még tökéletes, a hangulat ott van a szeren, sablonosnak még véletlenül sem nevezném, egyszóval ha csak ez alapján kéne megítélni, csillagos ötös lenne. Aztán a Mechanoidok megjelenése után kezd szétesni az egész, kapkodóssá és sablonossá válik, "természetesen" veszélybe kerül a Föld, és csak mi menthetjük meg... hát azért ennél többet reméltem...
Némi üdító szinfoltot jelent a Noah Véderők beképzelt Admirálisa, no meg az, hogy az ellenség bármit is vet be ellene, nem tudják megölni, terminátor, arany vállappal. :)) Hasonlóan üditőek a naplóbejegyzések, tetszett, amikor Sweetwater parancsnoktól kiborulva irkál főhösünk. :)
Ezek a kellemes oldalvágások azonban nem javítanak a történet gerincén éktelenkedő sebeken, összehasonlításul mondjuk a Starlancert lehetne felhozni, ahol sokkal összeszedettebnek és kidolgozottabnak tünik az alaptörténet fűzése. Emiatt csak gyenge négyest adnék Nyúléknak, ami persze (sajnos) még mindig dicséretes a piacon - messze jobb történetett kerekítettek, mint pl. a Relic csapata a Homeworld 2 esetén.
Ami a játékmenetet és a küldetéseket illeti, szintén van mit kritizálni. Kezdődik ott, hogy a küldetés elötti felkészítés erősen behatárolt, gyakorlatilag csak a hajók felszerelését és fegyvereit szabhatjuk meg (ráadásul egy inkább hátránynak, mint előnynek tekinthető pontrendszer alapján), de semmiféle beleszólásunk nincs abba, hogy milyen hajókat vigyünk, sőt, abba sincs, hogy melyik hajókon ki legyen a parancsnok. A fegyverek terén is az egyszerűségre törekedtek, ami talán nem is baj, mert a sokféle fegyver csak megzavarhatja a játékosokat, de azért örültem volna, ha nem ilyen élesen lépcsőzetes a fejlődés, ami ugye annyit tesz, hogy mindig csak a (az adott fegyverfajtából) legújabb fegyvereket/felszerelést éri meg felszerelni... (erre lenne ellenpélda, ha pl. a hajóink kisugárzásának minimalizálása, de úgy vettem észre, hogy nincs igazán kézzelfogható előnye erre építeni, max. érdekességképpen)
Ez persze viszonylagos probléma, de én imádok az eféle beállításokkal szórakozni, és az én szájízemnek kicsit pórias a NEXUS megoldása.
Szintén problémás a fegyvereknél a taktikai fegyverek esete. Ahoz, hogy valóban képesek legyünk "kimagozni" egy ellenséges hajót, sok lézerfegyver kell, és még így is lassan fog menni, szóval (mindig) többre megyünk a hagyományos pajzsromboló/hajótestromboló fegyverpárosokkal, mint a taktikai fegyverekkel. Egyetlen ellenpélda ugye az ellenség, amely a lehető legidegesítőbben képes használni, és a legképtelenebb pillanatokban fognak a fontosabb eszközöktől megfosztani. A vadászok/naszádok megoldása tetszett, csak éppen a felszerelésekre elkölthető korlátozott pontszámok miatt hatásfokuk legalábbis megkérdőjelezhető (kivéve egyes eseteket, ahol létfontosságú használni őket). A kommandók/kiborg osztagok esete szintén megkérdőjelezhető, amikor a legnagyobb szükség lenne rájuk, akkor használhatattlanok, mert az ellenség vadászai és flak-lövegei pillanatok alatt szétszedik a hajójukat.
A küldetések igazán változatosak, de nem ritka, hogy gyakorlatilag egyetlen taktika vezet csak (elfogadható) eredményre. Ettől függetlenül a küldetések többsége jól kidolgozott és tetszetős. Az irányítás és az AI már kicsit más kérdés. A kezelőfelület és az irányítás igazából 2-3 hajóig követhető és kezelhető, ennél több esetén már sűrűn kell (vagy legalábbis nekem kellett) a pause segítségét kérni. Az AI sem kápráztatott el, maguktól a hajók harcértéke minimális, szana szét lőnek mindenre körülöttük, ami csak 1000 esetből 1x vezet valami eredményre. Hasonlóan ostobák a hajók kapitányai, még védekező módban is ott sündörögnek az ellenfél hajói között akkor, ha nincs pajzsuk, és a legénység a puszta kezével próbálja összefogni a hajótestet, hogy szét ne essen, miközben az elemlámpánál bonyolultabb fedélzeti rendszerek már ripityára vannak lőve. Méltányoltam volna, hogy az ilyen esetekben magától kiválna a hajó a hadrendből (legalább védekező módban), de sajnos nem ez a helyzet.
A grafika bizony szép, az űrhajók kinézete tetszett, és az effektek (különösen a robbanások, és hajtóművek lángjai) nagyon megdobták az egészet. Sajnos az "űrködös" világűrábrázolás bejátszik, de legalább nem olyan undorító módon, mint a Haegemonia esetén. A hangok szintén jók (bár ugye az űrben nem terjednek a hangok...), a zenék viszont nem ütöttek sziven, ennél a Homeworld, de még a Haegemonia is jobb zenékkel bírt...
Noha fent főleg sirámaimat tettem közzé, összességében nagyon kellemes játéknak tartom a NEXUS-t, mostmár csak a különféle MOD-okat várom hozzá. :)