SaGa Jr#7940
A rogue+fighter szerintem működőképes kombináció amennyiben csak a single plaíer játékban a sztorit csinálgatod. Olyan kicsit mindehez értő, harcolni igen jól tudó delikvens.
Amennyiben nem megy gyökeresen szembe az elképzeléseddel, szerintem a monk sem elvetendő alternatíva a rogue mellé. Igaz nem lesz akkora a BAB mint ha harcossal kevernéd a sunnyogót, de nem kell félteni a gyors kis genyót amivé a monk+rogue kombináció válik.
A dolog hátrányai:
Nincs páncél (cserében wis is bejátszik a védelembe)
Kis fegyverválaszték
Nincs weapon specialization
Kevesebb BaB
Nincs kezdetben plusz szabadon választható feat
Harcosnál kevesebb HP-ja lesz
Előny:
Gyors (mozgás és ütések száma)
Jól védett minden szempontból
Vannak speciális trükkjei és támadásai
Nem kell újabbnál újabb fegyverek után kajtatnia
Fegyvertelenül és fegyveresen is igen jó (fegyvertelenül idővel jobb is lesz mint fegyveresen, csak ilyenkor a fegyverek esetleges bonsu sebzéseit csak kesztyűk használatával tudja imitálni)
Több skill point mint harcosnál
Egy ilyen karakternél Dex+Con ami igazán fontos (16 és 14 értékeken), emellé jöhet némi Wis és Str (14-14). Int nem annyira mert mind a rogue mind a monk jobban áll skill pontok terén mint a harcos (ember karakternél meg úgyis jön még +1 pont) így az elég szerintem 10-es értéken. Cha sem kell ha nem akarsz győzködni másokat.
Nem tud ugyan varázsolni majd mint egy Paladin vagy Ranger (de azoknál meg ehhez ugye a megadott tulajdonságnak 10 fölött kéne lennie a dologhoz) de mindkettőt leelőzni védelem terén ha jól emlékszem.