Ne legyen nagyobb a képek mérete 1024X768-nál!
  • ndns
    #267591
    Minden szavaddal egyetertek.
    C7? A C8/Zora vagy barmi is lesz a kozepmotoros meg az emleket is letorli majd ahogy ismerem a fiukat. Mar nem a Stingraynek. Sajnos/szerencsere a Viper olyan nyers volt amilyen, de a vegere - ahogy irtad is - egyre jobb lett, csak sajnos a design fakult vagy tudja a fene mi a megfelelo kifejezes, Ralph gillesre nem epp a finom, meresz, letisztult, ujszeru, innovativ formavilag jellemzo. A Viper szerintem ott bukott el, hogy csapnivalo lett/volt a Chrysler formatervezo gardaja. Nezzuk meg az elso Vipert, a conceptet (kepzeljuk hozza a legutolso technikai szinvonalat) es maris szinte Corvette szinvonalrol beszelhettunk volna. A C7 mar a 90-es evek kozepen kesz volt. A C5 csak 1997-re jott, de a Viper GTS formailag meg mindig tulszarnyalta az RX-Vettet (Corvette C5 a la Mazda RX-7 martassal) Akkor meg nem volt Lutz a GMnel, es nem mertek meglepni a pillanatnyi C7-et. Tom Petersnek meg nem volt szava, plane az Aztek utan. Utana mind tudjuk mi kovetkezett. Lepesenkent kezdte adagolni a GM a Stingray fele vezeto formavilagot generacioknak ALCAZVA. A 2004-es C6 tkp egy C5.5 volt, a C7 mar egy C6.5*. Ez az igazsag. Formailag. Technikailag meg a C8 a 2000-es evek vegere szinte kesz volt. O lett volna a 2010-es kozepmotoros csodafegyver. Ha akkor nem allitjak le a szinte kesz projektet (Lutz tiltakozasa ellenere), akkor mar a masodik generacios ME-t nyuznank. Marmint kozepmotorost. Kepzeljetek most el, h szinte keszen vagytok egy hatalmas tervvel, mar a tesztek kovetkeznenek es akkor azt mondjak nektek, h oooh, hat nem ugy van ez kerem. Csinaljatok valamit 200 milliobol lehetoleg legyen modern, de ha lehetseges inkabb tartsatok alacsonyabban a koltsegeket, h esetleg jojjon ki egy Caddy is. Hangsuly az esetlegen. Nesze nektek kozepmotoros alom. Igy valosagos csoda lett a Stingray. Kepzelhetitek. Keves penzbol valami elkepesztot alkottak. Merevebb lett a C6nal, a C6R (tobbszoros LeMans gyoztes) hasznaltak fel tapasztalatot a tervezesben, meg a Pratt Millert is bevontak. Mindenki azon volt, h valami emlekezetes csodageppel bucsuzzanak el a RWDFE klasszikus Corvette elrendezestol. Titkon azt remeltek, hogy oriasi siker lesz aminek alapjan ki tudnak csikarni 400 milliot legalabb az ME fejlesztesekre. Igy mindent beleadtak. Kozben a Fordek mar javaban dolgoztak a gyar pincejeben egy kozepmotoros versenyauton, amit majd terveik szerint lebutitottak volna a kozutra is, hogy keszen alljon a nagy esemenyre LeMansra. Nem volt nagy titok, hogy ez is ME elrendezeu volt mint a nagy elod. Az igazsag az, hogy a C7 tervezesenel a Viper meg csak a terkepen se szerepelt a konkurencia meghatarozasanal. Azert meseltem el, mert kevesen tudjak mekkora erofeszites volt a C7 es talan picit jobban ertekelitek. Milyen lesz az uj ME? Csak annyit mondhatok, de ezt biztosan, hogy mindent le fog mosni (Lutz szavajarasaval suck the doors off) amit a GM konkurenciakent megfogalmazott. Egy arulkodo adat lehet. Ezt az autot legalabb (ertd minimum) 9 eve tervezik + 3 amiota tesztelik. Pl Milfordban is. De ez meg semmi. 30 eve keszultek ra. Es ezek csak azok a szamok amikrol en tudok. Ezeknel a valodi szamok csak nagyobbak lehetnek. Az igazsag az, hogy a Viper soha nem volt a Corvette ellenfele, soha nem volt senkinek se ellenfele, Lutzek mindossze egy erofitogtatasnak tartottak, soha nem vettek komolyan, bizonyitek ra, hogy nem is a Chrysler gyarakban keszult, hanem egy csapat lelkes megszallott szerelte ossze a Conner avenuei uzemben, amit a Chrysler kifejezetten a Dodge Viperert vasarolt meg 95ben. Mert ok se gondoltak komolyan a Vipert 88-89ben. Csak az elsopro siker miatt valtoztattak az elkepzeleseiken. Szinte csak osszetakoltak az egeszet, de ez mar egy masik tortenet, amit feltetelezem mindannyian ismertek.
    *ebben volt egy icipici reszem nekem is, de mi a Cadillacnel szorgoskodtunk (Evoq project)