Hirek a Max új verziójáról
  • Aldaryn
    #225
    Hali minden hozzám hasonlóan eddig saját ostobaságától szenvedő Brazil RS-t használó, a sok várakozástól és hajtépéstől meggyötört grafikus!

    A Brazil RS-ről sikerült megtudnom:
    Az annyira ajnározott effekt, avagy a caustics, ami magába foglalja a komplex fénytörési, és átlátszó anyagoknál a fényelnyelési megoldásokat, csak olyan fényrendszereknél működik, ami a Brazil RS spéci fotonkövetéses technológiájával renderelődik, vagyis: A JELENLEGI VERZIÓBAN csak Area-Ligths, Sunligth, Object-Ligth, és visszavert fényekre működik. Tekintettel arra, hogy a JELENLEGI VERZIÓ nem tartalmaz Area-Ligthokat, a Sunligth minden oldalról megvilágitja a scene-t, az Object Ligth-ok nem elég erősek, (alacsony decay értékükvan...) a visszavert fény pedig szintén nem az igazi, a causticsot egyelőre el kell felejteni...
    Maradnak hát a paraszt megoldások: (ahogy én is tettem)
    A Scene megvilágítható a köv. módon: el kell helyezni egy nagy fehér felületet, és arra böszme erős fényt (Directional, Spot stb...) nyomni, így a visszaverődött fény fogja megvilágítani a terepet, ami már el-elfogadható képet ad!
    Hátrány: A render idő kb 2x nő... A szórt fényt nem lehet irányítani... Vagyis: egyelőre nincs a Material-nek olyan értéke, ami a fény szórását befolyásolná. Így olyan lesz az egész, mintha zsírpapíron keresztül lenne megvilágítva. Búcsút lehet mondani az árnyékoknak...

    Csináltam is egy képet, csak azt nemtom, hogy lehet ide rakni...