Hirek a Max új verziójáról
-
Gabo #1352 rico01:
Íme a cím:
http://www.planetquake.com/polycount/cottages/xyz/links/tutorials/uvw/simpleUVW.htm
Az fent leírt módszer bonyolultabb felépítésű modelleknél is használható. Itt jön ki a Subdiv modellezés egyik előnye. Az alacsony polygon számú modellt kell csak textúrázni, a meshsmooth után a highpoly verzióra is illeszkedni fog a textúra.
Egyébként a Textporter hihetetlenül hasznos eszköz. Csodálom, hogy a Max alapból nem tartalmaz ilyen funkciót.
A Max5-ben elméletileg az Unwarp UVW-t is fejlesztették. Eddig nem nagyon használtam, bár nem is volt olyan modellem, aminél nagyon kellett volna. Talán ha elkészülök a fejemmel, akkor arra készítek majd valami mutatós textúrázást.
A másik megoldás, valamilyen 3D-s festőprogi használata. Ezekben direktben a 3D-s modellre tudsz "festeni". Ilyen progik a 3Dpaint és a Deeppaint 3D. (Meg azt hiszem akad még néhány hasonló progi ezeken kívül is.)
Szerintem az eredmény szempontjából mindegy, melyik eszközt használod. Minden esetre a Photoshop képmanipulációs eszközei aranyat érnek.