Hirek a Max új verziójáról
-
#1339
A smooth elsősorban egy, az emberi szem becspására készült eljárás, a lényege az, hogy nem lehet egy felületet végtelen sok poligonból (vagy irgalmatlanul sokból ... :)) ) felépíteni, hogy azt a látszatot kapjuk, hogy szép sima a felülete. Ennyi tömérdek normál kellene ahhoz, hogy minimum minden pixelre külön poligon jusson! (a voxeltechnológia valahol itt kezdődk) így ahhelyett, hogy ilyen szörnyűséges dolgokkal operálna a CG, inkább alacsonyabb poligonszámú modelleket épít, ahol az egyes poligonok széleit, csúcsait, "összemossa" renderelésnél, valójában ez olyan "árnyalás" (nem véletlenül shader a neve...) szerűség, még ha nem is hangzik magyarosan a mondatom... A max előnézeti ablakában egy egyszerűbb, és gyorsabb árnyalási eljárást láthatsz, (ami azt hiszem a gouraud technika..., amúgy "vertex shader"), míg renderelésnél sokkal precízebb (pixel shader) technológiákat vehetsz ígénybe, amik közül ráadásul választhatsz is.. (pl.: Phong, Blinn, Metal, és megannyi más)
A smooth lényege, hogy a geometriai információn nem változtat, hanem megmondja, hogy mely poligonok éleit kell "összemosnia" árnyaláskor. (Hol kell ilyen normáltranszformációt végeznie.)
Ezt az információt az egyes smoothing groupok hordozzák. A lényege nagyon egyszerű: azon poligonok, melyek azonos csoportba tartoznak, össze lesznek simítva, míg a többiek nem. Egy poligon több ilyen csoportba is tartozhat. //Így elképzelhető, hogy három poligon közül kettő-kettő azonos csoportba tartozik, így (ha a poligonokat háromszög alakban rendezzük el) elképzelhető, hogy mind a három poligon össze van mosva egy szomszédjával, de a másik oldalán egy másikkal nincs, (amire viszont "átkúszik" a smooth az első szomszéd segítségével) //
Az auto smooth arra jó, hogy a poligonok csoportbeállítását automatikusan elvégzi, mégpegid egy megadott fok alapján. Az elv itt is egyszerű, ahol a megadott foknál nagyobb szögben találkozik két él, ott ne mossa össze az éleket, tehát tartozzanak külön csoporttba, ahol pedig ezen szög kisebb ott nyugodtan mehet egy csoportba a két poligon.
Ez így leírva persze nem teljes. Sőt... lenne még. De nem akarom a fórumomat terhelni... Ha kell még infó szolj, és kidobok egy linket.