Hirek a Max új verziójáról
  • Gabo
    #1314
    Nah adok egy kis életjelet magamról.
    Befejeztem az előző témámat. (Már múlt hét közepén megvolt...) Tehát elkészült a lejjebb már emlegetett modell és a klán logom végleges változata is. A képeket egyenlőre közzétenni még nem tudom, bár már erősen érik bennem egy privát weboldal indítása. Ha másért nem is, legalább ezért. Ha valakit érdekel, szívesen elküldöm mail-ben, valami agyon tömörített .jpg formátumban, pláne ha esetleg fel is tudja ide tenni. (Az eredeti .png-k kicsit túl méretesek.)

    A következő témám teljesen más stílusú lesz. Részleteket még nem nagyon akarok róla mondani, mert még kisé képlékeny az egész elképzelés. Egy biztos, SubDiv modellezéssel fog elkészülni benne a modellek egy része. Valamint az élethűség miatt szükség lesz némi ruha szimulációra is.
    Szóval belevágtam a SubDiv (vagy Box) modellezés rejtelmeinek felfedezésébe. A dolog amúgy is érdekelt. Olvastam egy csomó tutorialt a témában, de sokáig nem volt lelkierőm belevágni, mert kicsit bonyolultnak tűnt. Eredetileg csak egy elnagyolt emberi arcot akartam elkészíteni gyakorlás képpen, de mire észrevettem magam, már egy teljes fej formálódott a szerkesztő ablakokban. Most kb. 75%-ig kész vagyok vele. Lényegében az apróbb részletek finomítása van folyamatban. (Mondjuk a fül még teljesen hiányzik... ;o) )
    Ha kész, akkor lehet, hogy kap valami formás anyagot és némi haj készítéssel is megpróbálkozom.
    A konklúzió:
    A SubDiv modellezés hihetetlenül hatékony. (Pláne, hogy a Max5-be a meshtools scriptek ehhez szükséges része integrálva lett.) Ha azt a néhány alapelvet, amit követni illik, figyelembe veszi az ember, igen rövid idő alatt, tök intuitív módon el lehet készíteni még egy olyan viszonylag összetett modellt is mint a fej. Valószínűleg organikus jellegű modellek készítéséhez ezentúl kicsit nagyobb lelkesedéssel kezdek.
    Rövid idő alatt azt értem, hogy ahhoz képest, hogy most először dolgoztam ezzel az eljárással, néhány órás munkával egy box-ból kiindulva egy elnagyolt fejet kaptam eredményül. A hétvége alatt, annak ellenére is, hogy nem ezzel foglalkoztam egyhuzamban, egy majdnem teljesen kész emberi fejet sikerült alkotnom.
    És a lényeg! Az előzetes fenntartásaim a módszerrel szemben teljesen feleslegesek voltak. A lényeget pillanatok alatt meg lehet érteni, a többi pedig gyakorlás kérdése. A modell lényegében úgy formálódik az ember "keze alatt", mintha szobrászkodna. (Ezért emlegetik digitális szobrászkodás néven is.)