Hirek a Max új verziójáról
-
Gabo #1250 Sajnos a nurbs-t használó megoldással az a probléma, hogy a domború felület egy oil-tank primitívből kialakított, mesh tárgy. Szóval meglehetősen körülményes lenne így megdolgozni. Valószínűleg újból meg kellene csinálni az egész tárgyat nurbs-ökből. Ez pedig egyenlőre nem áll szándékomban. Persze ha nagyon unatkozom, akkor lehet, hogy nurbs modellezéssel is elkészítem az egészet újból. Már csak azért is, hogy össze lehessen hasonlítani a mesh verzióval. (Egyébként ez egy bross féleség, amely két pajzs szerű elemből áll össze. Az egyik egy hagyományos szív vagy levél alakú pajzsra hasonlít, ennek a felső részére került rá a másik ovális pajzsforma. Erre az ovális, domború formára kell a betűket rá illeszteni.)
Minden esetre némi próbálkozás után találtam egy másik megoldást. Tehát:
3. számú megközelítés.
Előkészítettem a betűk görbéit. Ez után leklónoztam a domború felületet és a klónt annyira elmozgattam az eredetitől, amilyen magasak a betűk lesznek. A klónt és a betűket egy shapemerge object-be egyesítettem. A shapmerge beállításánál cookie cutter-t választottam inverz beállítással. Ennek eredményeként lényegében a progi kivágta a betűk formáját a domború felületből. Tehát a betűk lapja elkészült. A felülete egyenletesen ívelt, nincsenek törések benne. (Magyarán jónak tűnik.)
Ezt követően a kivágott betűk kaptak egy mesh edit módosítót. Itt az élszerkesztést választottam, majd kijelöltettem a nyílt éleket. (Ha ezeket az éleket a mesh edit-tel kihúznám, akkor a betűk felülete megint eltorzult volna.) A kijelölt élekből egy shapet készíttetem, linear beállítással. (Smooth esetén a sarokpontoknál a progi megpróbált volna finomítani. Ennek az eredménye az lett volna, hogy kihúzás után az új felületek nem illeszkedtek volna a betűk lapjával. Ráadásul egy rakat felesleges polygon is keletkezett volna.) Az új görbéket ezt követően kihúztam térbe, lezárások nélkül (cap). Az így keletkezett felületek pedig szépen hozzácsatoltam (attach) a betűk lapjához. Az eredmény, szépen ívelt betűk, amelyek tökéletesen illeszkednek a domború felületre. Renderelés után majd kiderül milyen lesz az összhatás. A polygonszám sajnos szépen elszállt, de azt hiszem ennél kevesebből, ilyen minőséggel ezt a feladatot mesh-t használva nem lehet megoldani. (Bár lehet, hogy még fogok egy kicsit kísérletezgetni.)
Ez a módszer lényegében hasonlít arra, amit Bituman leírt. A különbség annyi, hogy nurbs helyet mesh tárgyakkal lett elkövetve.
A fenti megoldást persze egy kicsit az én esetemben még cifrázza az, hogy a betűk nincsenek egy síkban. A három betű közül a középső 1 mm-rel beljebb van, mint a másik kettő. Valamint a szélső betűkhöz még csatlakozik néhány díszítés, ami túllóg a domború felület szélénél.
Egyébként a dolog tipikus iskola példa arra, ha valaki előzetes tervezés nélkül kezd bele valamibe. Minden esetre azt hiszem mostmár végig fogom csinálni az egész finomítgatást, sőt ha elkészül a végső változat akkor nurbs-ökből is elkészítem.