Hirek a Max új verziójáról
  • Gabo
    #1176
    Csak tudnám, hogy miért csak most találok rá erre a topikra?

    Szóval. Jöjjön egy rövid bemutatkozás a témával kapcsolatban. (Bár szerintem akad köztetek olyan aki már ismer, mint gamer.)
    Szigorúan hobby szinten foglalkozok a 3D témával.
    A kezdetek kezdetén POV-ray-t és hozzá néhány egyszerűbb modellező progit használtam. Gondolom nem kell ecsetelnem, mennyire nehézkesen készítettem azt a néhány képet, amit akkor elkövettem. Mivel egyre jobban érdekelt a téma, ezért némi baráti rábeszélés után kipróbáltam a 3ds max-ot, és azóta is használom.
    Leginkább állóképeket szeretek készíteni. Lényegében a 3D-s munka minden részét kedvelem, mint általában a lelkes amatőrök többsége. Modellezés, textúrázás, jelenetek beállítása, bevilágítása egyaránt érdekel. Az animációba még nem igazán folytam bele, de idővel használni fogom ezeket az eszközöket is. Legalább annyira, hogy megkönnyítsék a képeimhez a beállításokat.
    A neten egyenlőre még nincs fent egyetlen művem se. És addig amíg nem vagyok teljesen elégedett az eredménnyel, nem is teszem közkincsé az alkotást. Meglehetősen magasra szoktam rakni magamnak a mércét. A neten rengeteg helyen látni, még a színvonalas oldalakon is, olyan képeket amik "hibásak". Ez alatt azt értem, hogy látszik a modelleken, hogy mennyi időt fordított rá a készítője, de ezt elrontja egy középszintű textúrázással, vagy a rossz bevilágítással, egyebekkel.
    A Maxozást még mindig tanulgatom, de szerencsére nem teljesen a nulláról kezdtem hozzá a használatához. A POV-rayhez eléggé bele kellett mélyedni a ray-trace és a 3D-s modelltér kezelésének lelki világába. Ez azt hiszem kellő alapot adott a Max használatához is.

    Azt hiszem ennyi bemutatkozásnak elég is.