Maya
-
#974
A MentalRay csak Maya 4 alatt fut. n szívesen feltölteném, de sajna korlátozott a havi letöltésünk. Csak holnap tudom feltölteni az sg-re.
Benyo: a Global Illumination egy realisztikus fényszámítási eljárás. A hagyományos RayTracing-tól annyiban különbözik, hogy míg a RayTracing csak a fényforrástól a tárgyak felületéig követi a fénysugarakat addig a Global Illum a felületekről visszapattanó fénysugarakat is számolja. Úgy képzeld el mint a részecskerendszereket. A lámpa az emiter. Az abból kiinduló részecskék a Fotonok. Lehet állítani az energiájukat és a GI eljárás figyelembe veszi az egyes fotonok lepattanási szögét és erősségét a felületről, valamint különböző színű felületről különböző színű fotonok pattannak le. Be lehet állítani azt is, hogy egy foton hányszor pattanhat maximálisan. Ez az eljárás nagyon realisztikussá teszi a képeket, de sajnos én még nem találkoztam maja alatt olyan GI rendermotorral, amely tökéletesen átveszi a Maya shadereit.