Maya
  • RenderMan
    #946
    Köszi a segítséget, de a hétvégén egy kicsit jobban belemélyedtem a MentalRay tanulmányozásába és sokkal nagyobb hibákra figyeltem fel, mint az általam már sokszor felhozott Final Gather. Egy kicsit el is vette a kedvem a MentalRay használatától 8(

    s0ft: A Final Gathering-nek szerintem nincs szüksége arra, hogy a lámpából eredő "hagyományos" árnyékokat számolja a képen. Ez egy olyan hatás, mint amit az általam igen kedvelt RayDiffuse hoz létre. Tehát az egymáshoz közel elhelyezkedő tárgyak közötti résekben keletkező sötétséget, vagy félhomályt szimulálja, ahova a direkt fények már nem jutnak be, csak a gyengébb indirekt fények. Ez a hatás persze rendkívül realisztikus és a már korábban beszúrt képemen tisztán látszik, hogy valami nincs rendben. A hiba okára azóta sem tudtam rájönni. Ha bekapcsolom az árnyékok számolását, akkor is megjelennek a fehér foltok, árnyékokat pedig a Maya is tud számolni.

    Az elején említettem a MentalRay egyéb gyengeségeit. A hétvégén elkezdtem összerakni egy realisztikus réz shadert egy következő munkámhoz. Mindenféle connectolást alkalmazva a végeredmény tényleg hatásos réz anyag lett, apró zöldesebb foltokkal, mint a valódi réz felületeken előforduló korrózió. Kipróbáltam, hogy a MentalRay-nak mennyire tetszik az anyag. A rendering pocsék lett. Kaptam egy sárga golyót. Egy másik esetben egy erősen korrodált anyaggal próbálkoztam és a bump mapping teljesen eltűnt a renderelés során. Azsem maradok a trükkösebb megoldásoknál a global illum területén. Még mindig a Maya renderingje a legjobb választás 8)

    Letöltöttem a GIJoe plugint és a leírás szerint bemásoltam a plugins könyvtárba. Ha beírom a command shel-be a parancsot, akkor nem találja a plugint. Hogy lehet feltelepíteni?