Maya
  • RenderMan
    #910
    Erre valók a Create részben található volumetric micsodák (nem jut eszembe a neve). A lényeg az, hogy olyan primitíveket hoz létre (kocka, gömb, stb.) amelyekben köd van. Tehát ha mondjuk, kreálsz egy medencét, amiben piszkos a víz, akkor csak egy planet kel csinálnod víz szerű anyaggal. A medence aljába pedig a vízszínt alá beraksz egy ilyen primitívet. Állítható a köd színe sűrűsége stb. Azért jó, mert ha ugyanezt a hatást shaderrel éred el, akkor, ha teszem fel egy animációban a kamera a víz alá bukik akadna némi probléma. Ebben az esetben viszont tényleg félhomály lenne a víz alatt. És a kiszámítása is gyorsabb.

    Ember: a maxos változatban jól működik a Final Gather. Nálam sajnos hófehér árnyékokat számol és sehol sem tudom a színét befolyásolni 8(