Maya
  • Aldaryn
    #5757
    Nem jelent feltétlen minőségromlást. Csak okosan kell használni, és akkor értékes időt spórolsz meg vele. Az egész arról szól, hogy a beállításokkal megtaláld a jelenethez leginkább passzolót, amivel nem kell éveket várnod, hogy elkészüljön normális, elfogadható minőségben. Ugyebár, ha lennének oylan értékek, amik univerzálisak, mindenhol jók, és még gyorsak is, mint a villám, akkor lenne egy BAZINAYG render gomb, és semmi más beállítás. :)

    A jitter opció használatával a sok, közeli egyenes vonal megjelenése javul, egyes helyeken, elmosottabb textúrákon, ha jól tudom, növelheti az elmosódottságot. Arról szól, hogy a mintákat (pl. AA...) véletlensuzerűen veszi a pixel diszkrét környezetéből, nem pedig szabályosan.
    A sample lock, gondolom én, az egyes minták helyét "rögzíti" a renderben, elsősorban animációnál van jelentősége. Raytracelés egy hátulütője, hogyha nem elég mintát használsz (pl. GI-hez, vagy elmosódott refrakcióhoz, reflekcióhoz...) akkor az kicsit zajos lesz. Mivel miden rendernél a sugarak egy ponton véletlenszerűen kerülnek kilövésre, renderenként változik ennek a zajnak a topológiája, így animációban villogás, erőteljes zaj jelentkezik. Ha a mintákat "pixelhez zárod", akkor ez a zaj "követi" a mozgást valamennyire.