Maya
-
#5363
Bocs, de mivel a MAX fórum most haldoklik, ArtistPubon pedig nincs kivel kötözködnöm, akkor itt kötözködöm...
Point light, ahogy neve is mutatja, pont jellegű fényforrás, a fénysugarak egy matematikai pontból indulnak ki. Ezzel nincs is probléma. Speciális lámpák a directional fényforrások, melyeknek "felülete" ugyan van (bár magát a fényforrást általában még mindig mint pont szokás reprezentálni), de a fénysugarak tökéletesen párhuzamosak.
Az area light , mint ahogy a neve is mutatja, felülettel reprezentált fényforrás. A valóságban gyakorlatilag nincsenek point fényforrások, csak area típusúak.
Egy area light lényege, hogy egy meghatározott, bármilyen felületen (általában matematikailag könnyen leképezhető, szabályos felületek : síklap, henger, gömb) történik a fénykibocsájtás. Jellegzetesésge ezeknek a fényforrásoknak, hogy, mivel egy felületről, nem párhuzamosan, hanem a felületről általában a normális irányába 180 fokos félgömbben minden irányba indulnak fénysugarak, az általuk vetett árnyék szélei "elmosódnak" minál távolabb esik az árnyékvető objektumtól. Ez triviális, ha csak abba gondolunk bele, hogy a fényszórás felületről történik. Amennyiben a sugarak párhuzamosak lennének, az árnyék nem "mosódik el".
Régebben area lightokat úgy készítetek, hogy egy rakatt poit fényforrást helyeztek el adott felületen, manapság ezt helyettesítik raytrace szinten a sugárvetés manipulálásával.
Tényleg nem kötekedni akartam. ha hülyeséget írtam. Hurrogjatok le nyugodtan.