Maya
-
#5340
Na akkor az elképzelésem:

Tehát sima point/omni light ray trace shadow vagyis sugárkövetéses. Itt az árnyék szélei nagyon élesek...

Ugyanaz a lámpa, csak most a sugárkövetés kicsit más, olyan mintha szórt lenne az árnyék... Ezt azzal értem el, hogy a lámpa méretét feljebb vettem, így olyan mintha egy ablak lenne vagy mittomén, tehát nem 1 pontból jön a fény. Ez amolyan area lightnak felelne meg... (Maxosok :))

Itt már tettem fölé egy planet ami kibocsátja a rayeket (Final Gather) de nagyon minimális, alap beállításokkkal, tehát a renderidőt nem hosszabította meg annyira, de nincs tök fekete árnyék neki köszönhetően. Ez azért jó mert nem kell sokat számolnia a FG-nek a sugarakat, mivel egy síkból jönnek, valamint a sugarakat nem kell "színezni" vagyis egyszínű árnyék lesz. Az árnyékot már be tudod állítani a plane színével, vagy a point light színének megváltoztatásával...
Remélem segítettem!
Csak nem bírtam nézni hogy 23 órás rendereket csinálsz ezért kitaláltam egy kis könnyítést, véleményem szerint a renderidő így lejjebb vihető akár 1 óra alá is.
(Pár adat:
FG sugarak száma: 400
sugarak minje: 0.015
sugarak maxja: 0.090
AA: 1;2 aztán 2;2
3x3 gaussian blur...
A többi szerintem látható a képeken.)
Bye!