Maya
  • nenad
    #4512
    ati fele trueform ugy mukodik hogy az adott gemoetriat tehat pl egy gombot, ami mondjuk 64 polybol all, tovabb osztja es csinal belole 200 polysat ami persze mar sokkal jobban mutat. Persze meg vannak az algoritmusok benne, ahol sarok van azt alltalaban (angle tolerance) meghagyja, de ez az alapja.

    A controll polygonnak nincsen mas szerepe mint hogy megmutassa a nurbs feluletet ami a memoriaban mint curves tarolodik (cv)Mivel a mai rendszerek csakis polygonnal tudnak feluletet abrazolni. Ha wireframe kapcsolsz es az isocurveket figyeled akkor tobbe kevesbe azt lathatod ami a memoriaban van egy nurbs feluletrol.
    Tehat a controll poly nem csinal semmi mast csak megmutatja a nurbs feluletet. Controll poly, kulonben a nevebol is lehet kovetkeztetni, hogy egyfajta mutato/ellenorzo erteke van.

    Ugyenez vonatkozik a subdivmodellezesre is, azok a ivek, vonalak amik a subdiv feluletet alkotjak azok maga a felulet, de ahhoz hogy a feluletet lathatova tedd, poly kell mindenkeppen. A subdivnel persze egy kicsit mas a helyzet mert maga a tesselaciot is modellezesre hasznaljuk. Tehat amikor magasabb subdiv modba kapcsolsz (tobb poly) akkor ugye megvaltozik a test is, Simabb lesz stb, a forma is jelentosen valtozhat.

    Mig nurbsnel a nagyobb tesselacio pusztan csak pontosabb feluletet eredmenyez, ahoz a felulethez kepest ami a memoriaban van. Egy "vegtelenul" sima felulet. Ezert is van peldaul olyan parameter, max distance,edge to surface, ami jelen esetben azt jelenti hogy a polygon felulet elei mekkora maximalis tavolsagra lehet a memoriaban tarol felulethez kepest.

    Kulonben az egeszet ugy a legegyszerubb elkepzelni, ha egy korvonalat egyenesekbol akarunk felepiteni. egy egyenes kozeppontja (a poly ele) es a koriv tavolsaga az a parameter amit az elobb taglatunk.