Maya
-
#4062
Ja igen, és mégegy. A specular mapal valamit nagyon elszúrtál. A fő fényforrás a deck-el szemből jön, tehát valahonnan a kamera mögül, ezzel szemben olyan a specular a tárgyakon, mintha a horizonton túl fölülről érkezne a fény. 1 olyan spot lamp legyen, amelyik létrehoz speculart és árnyékot, a többi fény se árnyék se specular (cast shadow, cast speculart kapcsold ki ezeknél a fényeknél) Ez tulképpen a GI fake, megnézed, hogy honnan hogy verődik vissza a fény, és leszimulálod 3-4-10 lámpával, sokkal gyorsabb, mintha GI+FG-t számolnál. A fém nagyon jól tükrözi vissza a fényt, ezt lehet Causticsal számolni, de meg lehet oldani area light-al. Az asztal és a deck eleje közé tegyél be egy gyenge lámpát, adj neki valamilyen alfás mapot, hogy zavaros legyen a fényle, és állíts be neki decayt (távolság hatására gyengül az ereje a lámpának). Na, most egy ideig ezekkel elleszel:)