Maya
  • ward
    #2165
    Steone: ertheto, hat ott uugy hasznalhatsz IKt a boka es a talp kozepso reszen levo csont kozott. Ahogy en tudom a helyes lab becsontozas ugye olyan, hogy van egy combcsont, egy labszarcsont ami a bokanal er veget, van egy rovid csont a bokatol a sarok vegeig es onnan jon ki 2 csont elore a labujjakig. az elso csont veget er vhol a labujjak toveben es az utolso csont lenne a labujjaknak. (persze ha kulon kell labujjat csontozni, akkor az mar mas) amugy epp az elobb nezegettem egy ilyen csontozasi cuccot mayahoz, es kelloen teccik, ajanlom neked is, mivel szeritenm ebben az egesz 3Dben talan a riggeles a leginkabb rabszolgamunka :))
    itt a link a manualhoz, es van demo letoltheto:
    http://www.anzovin.com/TSMMayamanual/

    hat mayabol maxba atrakas az egy kelloen maceras dolog, hasznalhatsz pl fbx.et az nagyjabol mukodik, de animot nemhiszem, hogy jol atvisz. ha nurb objected van akkor meg ugy szopas ahogy van. nekem volt ilyen problemam nemreg es sokmindent kellett ujramodelleznem emaitt.

    es vegul van egy uj making of kepem itt:


    itt meg a nagy verzio:
    http://www.3dluvr.com/ward/3D_gallery/ward_eleph_Making.of_composite.jpg

    bye

    ward