-
#22286
Nem poén, a játékban tényleg ezt a nevet viselte. De a filmben megváltoztatták... mint ahogy megváltoztatták a fegyver kinézetét is, a film történetét, és kihagyták belőle az összes főellenséget.
Pedig mennyit dobott volna a hangulaton egy kigyúrt, eiffel-torony méretű, morcos kiberdémon a végén, ahogy beleüvölt a marine pofájába.
De a Vagary-t is kihagyták a kegyenceivel együtt. De még csak Guardian-t vagy Sabaoth-ot sem láttam.
Egy-két tökkelütött hellknájt borzolta a kedélyeket itt-ott, néha, eccer-eccer.
Szal a Doom című film is tökéletes példája a hozzá nem értésnek és az elhibázott rendezői döntéseknek.
Kaptunk egy szódával fogyasztható, lagymatag popkorn mozit az arcunkba, egy felejthető FPS-parádéval a végén, amellyel megpróbáltak visszaadni valamennyit a játékélményből, mintegy vigaszdíjként az előző másfél óra bohóckodásért.
Rengeteg kiaknázatlan lehetőség lett volna pedig mind a sztoriban, mind a helyszínben.
Egy jó rendezői gárda, megfelelő színészekkel, ragaszkodva az eredeti történethez olyan nyomasztó hangulatot, és olyan félelmetes atmoszférát tudott volna teremteni a filmben, hogy a nézők alatt fél óránként kellett volna cserélni a vödröt. És ezt tök komolyan gondolom.
A játékban rettentő ijesztő volt, ahogy mentünk előre és távoli zajokat hallottunk amelyek egyre erősödtek. Ezek általában egy lezárt ajtó vagy a fal mögül jöttek. És nem lehetett tudni mi van ott. Lehet, hogy egy új ellenfél amivel még nem találkoztunk? Vagy csak a saját félelmünk játszik velünk? Ilyen és ehhez hasonló kérdések merültek fel a legtöbb játékosban, akik egy kicsit is beleélték magukat a játékba, hiszen a Doom 3-mat minden idők legparásabb FPS-eként tartják számon.
De az is baró volt, amikor félig háttal állt nekünk a zombi és nem lehetett tudni, hogy egy csapdába esett tudós az, vagy élőhalott, aki pillanatok alatt ránk veti magát.
Ja és amikor mentünk a laborok között és mögöttünk felkelt a zombi, vagy hirtelen meghallottunk egy gúnyos nevetést a sötét sarokból, az sem volt semmi.
Hol voltak ilyen jelenetek a filmben?? Sehol. Egy unalmas, előre kiszámítható, paramentes akció sci-fit kaptunk helyette.
Na és a BFG színe a játékban zöld. Erre a filmben kék. Gratula!
A filmélményt viszont, ha színskálán kellene értékelni, ott megkapná a zöld besorolást. Mert az éretlenül zöld.