• Istencsászár
    #21925
    John Carmack interjú a GameInformerben

    A legújabb GameInformer magazinban John Carmack id főkódert faggatják az XBOX360 és a PS3 képességeiről. Nagyjából ugyanazt mondja, mint a QuakeCon idején, miszerint az Xbox360 devkitek (fejlesztői csomag) sokkal barátságosabb felületet nyújtanak a fejlesztéshez és a PC-ről történő átállás is könnyebb. Ugyanazokat a programokat (fejlesztőkörnyezet, teljesítmény elemző, hibakereső) használhatják mind a PC, mind az X360-as fejlesztéshez, ellenben a teljesen más megközelítést ígénylő PS3 esetében. (Thx Mr. Wiseguy!)
    A PS3 devkit kapcsán Carmack a PS2-höz hasonlította a új platformot, melyre igen nehéz és komplikált volt a programozás. Az elődhöz képest a PS3 javult valamelyest, mivel PC alapú grafikus gyorsító dolgozik a szívében és a memória szervezése is egyszerű. Míg a PS2 esetében sokkal inkább az XBOX felé húzott Carmack szíve, addig a PS3 esetében már csak orrhossznyival vezet az X360. Véleménye szerint a Microsoft jobb utat választott a processzor technológia terén, de az első ereményei alapján mindkét rendszer hozza a tőle elvárható teljesítményt.

    Carmack végül sopánkodott a konzolstartokat megelőző eltúlzott marketing hadjárat miatt, mivel véleménye szerint mire az új konzolok megjelennek lehet majd erősebb PC-t kapni a piacon és a költség/teljesítmény arány is jobb lesz. Carmack végül hozzátette, hogy a PS3 jelentős teljesítménybeli fölényéről szóló beszámolók egyszerűen nem helytállóak.

    Az id következő projektje lesz az első, mely a PC-n kívül a PS3 és X360 nextgen konzolokra is megjelenik. Végezetül pedig elképzelhető egy Doom 4, de nagy valószínűséggel nem az id fogja csinálni. A Quake4 mintájára egy külsős cégre fogják bízni a munkálatokat.

    :) megmondta a frankót "Carmack végül sopánkodott a konzolstartokat megelőző eltúlzott marketing hadjárat miatt, mivel véleménye szerint mire az új konzolok megjelennek lehet majd erősebb PC-t kapni a piacon és a költség/teljesítmény arány is jobb lesz." :))))))))) ennyi