-------------------------------
-
#3265
A pilóták minden repülés után kitöltenek egy
panaszlapot, melyben közlik a szerelokkel, hogy milyen mechanikai
problémák léptek fel a repülés alatt, melyeket helyre kell hozni. A
szerelok elvégzik javításokat és a panaszlap alján leírják, hogy
milyen javításokat végeztek. A pilóta a következo repülés elott
ezeket elolvassa. Azt nem lehet mondani, hogy a földi
kiszolgáló személyzetnek és a mérnököknek nincs humoruk.
Itt van néhány valós karbantartási panasz és probléma és
a rájuk adott válasz úgy hogy a Quantas légitársaság
pilótai és mérnökei panaszlapokat kitöltötték. Mellesleg
a Quantas az a légitársaság, melynek még sose volt
balesete.
P= a pilóta által leírt probléma
M= a mérnök által közölt megoldás
P= a 3-as motor hiányzik
M= a 3-as motort rövid keresgélés után a jobb szárny
alatt megleltük
P= Mókásan viselkedik a repülogép
M= figyelmeztettük a repülogépet, hogy változtasson a viselkedésén,
repüljön rendesen és komolyodjon meg
P= A célradar dúdol
M= Átprogramoztuk és most már énekel
P= Egér van a pilótafülkében
M= Üzembe helyeztünk egy macskát
P=A bal belso abroncs már majdnem cserére érett
M= Bal belso abroncs majdnem lecserélve
P= Tesztrepülés OK volt, de a leszállásiautomatika nagyon húzós
M=A gépen nincs leszállásiautomatika
P= Valami lötyög a pilótafülkében
M= Valamit meghúztunk a pilótafülkében
P=A szélvédon döglött bogarak vannak
M= Kérésére kicseréljük oket élokre
P=A robotpilóta rögzített magasság állásban percenként
70 méterrel süllyeszti a gépet
M= A földön nem tudtuk reprodukálni a problémát
P= Olajszivárgásra utaló nyomok a jobb futómun
M= Nyomok eltuntetve
P= DME hangereje hihetetlenül nagy
M=DME hangereje beállítva hiheto szintre (DME> távolságméro
berendezés)
P= A rögzítokar bekapcsolása után a gázkar nem mozdul
M= Azért találták ki
P= IFF nem muködik
M= Az IFF soha nem muködik OFF állapotban (IFF=barát/ellenség
felismero rendszer)
P= Gyanítom, a szélvédo megrepedt
M= Gyanítom, hogy önnek igaza van