• Breki33
    #8591
    Vasárnap az idei harmadik futammal folytatódik az F-1-es világbajnokság. A Bahreini Nagydíj először szerepel a versenynaptárban, így talán kissé kiegyenlítettebb lesz a küzdelem, mint az első két versenyen, amit Michael Schumacher simán megnyert.

    A hatszoros világbajnok a Közel-Keleten is jó szereplésre számít, bár a sivatag közepén elterülő pálya körülményei kissé elbizonytalanítják.

    Izgalomra számít a világbajnok

    "A bahreini futam több szempontból is új, de a körülményeket figyelembe véve, a homok okozhatja a legtöbb problémát. Senki sem tudja, mennyire fogja befolyásolni a motorok teljesítményét a por, ezért biztosan nagyon izgalmas hétvége lesz" - nyilatkozta Bahreinbe érkezése után a ferraris.

    A 35 éves pilóta szokás szerint igyekszik kiemelni csapata leggyengébb pontját is, amely miatt szerinte nehéz verseny vár rá. "Az új pálya nem jelenthet gondot, hiszen senki nem vezetett még itt F-1-es kocsit, és bármennyire is ismeretlen egy pálya helyszín, néhány kör alatt meg lehet tanulni. A meleg szintén nem probléma, Malajziában is forró volt az idő. Persze a Távol-keleten a verseny napján nem sütött a nap, ami nekünk kedvezett. Bahreinben forróság lesz és nagy kihívást jelent, hogy ezúttal is mi alkalmazkodjunk legjobban az időjáráshoz, de magabiztosan várom a futamot" - mondta Schumacher.

    Az aszfalt nem lesz szokatlan Schumachernek

    A német az aszfaltra kerülő homokról nem beszélt, annak ellenére, hogy a por a gumiknak is gondot okozhat, nem csak az erőműveknek. A hetvenkétszeres futamgyőztesnek persze valószínűleg könnyebb dolga lesz a megfelelő abroncsok kiválasztásánál, mint a riválisainak, hiszen az 5417 méter hosszú aszfaltkör alapanyagát a Ferrari üzemanyagszállítójának, a Shellnek a segítségével fejlesztették ki, és az megegyezik a Ferrari fioranói házi pályájának az anyagával.

    A ferrarishoz Juan Pablo Montoya, a Williams versenyzője tudott a legközelebb kerülni Malajziában, a kolumbiai Bahreiben még jobb eredményre számít.

    Montoya győzni akar

    "A malajziai második helyem után úgy látom, a csapat magabiztosabb lett. Mindenki elszántan dolgozik, célunk, hogy Bahreinben egy fokkal feljebb lépjünk. A pálya tetszik, első ránézésre jó néhány előzési pontot megszámoltam rajta" - dicsérte kollégáit és a létesítmény tervezőit a dél-amerikai.

    A renault-s Fernando Alonso még az első versenyen, Ausztráliában állhatott dobogóra, majd Malajziában, miután az időmérőn kicsúszott, az utolsó helyről indulva lett hetedik.

    "Újra a legjobbak között leszek"

    "Még egyszer nem követhetek el olyan hibát, mint legutóbb; ha nem kellett volna az utolsó kockáról indulnom, ismét az élmezőnyben lehettem volna. Bízom benne, hogy Bahreinben újra a legjobbak között leszek" - bizakodott a spanyol.

    Annak ellenére, hogy a Reanult autói eddig mindkét nagydíjon célba értek és rendre pontokat is szereztek, a legtöbbet fejlődött csapat mégis a BAR-Honda, mellyel Jenson Button szűk két héttel ezelőtt karrierje első dobogós helyezését érte el. Az angolnak tetszik a pálya, de jósolni nem tud, mert ismeretlenek a körülmények.

    "A csapatból mindenkinek tetszik az új pálya, bár fogalmunk sincs, milyenek az esélyeink. Persze mindenképpen jó lenne folytatni a pontszerző sorozatunkat, ha pedig ismét dobogóra állhatnék, az még szebb lenne" - mondta a 24 éves versenyző.