• Grave Digger
    #5777
    Hírek az F1 világából:

    A Jordan-űrmalacoké a jövő?





    Sertéseket szeretne boxmunkára fogni a Jordan-csapat. A gyászos eredményeiről, katasztrofális pénzügyi helyzetéről és Baumgartner Zsolt szerepeltetéséről egyaránt hírhedt csapat a szerelők munkabérén szeretne spórolni.
    - Niki Lauda szerint ezeket az autókat egy majom is elvezetné - mondta Eddie Jordan. - Ebben az irányban a legutóbbi két nagydíjon már biztató lépéseket tettünk, de a csapat többi tagját is jó lenne állatokkal helyettesíteni. Sajnos abban nem reménykedhetünk, hogy az összes posztra fizetős főemlősöket találunk, de már az is sokat segítene, ha a tápon kívül más kiadásunk nem lenne velük.
    A Jordan csapat először a benzinutántöltő személyzetet cserélte le disznókra. A röfiket hét lakat alatt őrzik, így csak az általuk használt speciális maszkokat sikerült lencsevégre kapnunk.
    - Fél percbe is beletelik, mire a malacok megtankolják az autót, de igazság szerint ezekkel a döglassú Ford motorokkal teljesen mindegy - sóhajtott Giancarlo Fisichella.
    A csapat pénzügyi részlegénél azonban melegen üdvözölték az újítást.
    - A sertések nullszaldósan foglalkoztathatók - mondta a pénzügyi vezető. - A táp ugyan pénzbe kerül, de a szerelőink egy évadnyi szolgálat után elérik a vágósúlyt, és akkor nagy zabálást csaphatunk - bár a vegetáriánus csapattagoknak ez nem tetszik, de én rajongok a disznótorosért. Jó lenne, ha az összes szerelőnket malacok váltanák fel - akkor Suzuka után füstre lehetne tenni egy csomó sonkát meg kolbászt, és a jövő évben igen sokat spórolhatnánk az élelmezésen.


    Stábunk kileste a FIA szakembereit, amint a Michelin abroncsainak szélességét mérik.
    Az exkluzív felvételek segítenek megérteni, hogy miért is van ekkora zűrzavar a mérési eredmények közt.


    Egy ujj, két ujj...
    - Bazze Charlie, az előbb hüvelykujjal mértél!
    - Ne kavarj be, hét ujj, nyolc ujj…
    - Az a másik ujjad, te majom!
    - Elkussolnál végre, Joe??? Tizenkettő, tizenhárom…
    - Legalább a kesztyűdet vedd le, a Williamsnél még nem volt rajtad!
    - Mér, ez mi?
    - Toyota!
    - Na és a Williams megfelelt?
    - Az tizenöt ujj volt, az 276 milliméter.
    - És most mennyit mondtam?
    - Tizenhármat!
    - Nem tizennégyet?
    - Tizenhármat!
    - Szerintem frankón tizennégyet!
    - Kesztyűvel vagy kesztyű nélkül?
    - Ki nem szarja le, nem azt mondtad hogy ez Toyota?
    - Na és?
    - Ezek amúgyis lúzerek, tojik rájuk Jean!
    - Jó, akkor ez megfelelt, a Williamst meg elkaszáljuk.
    - Na végre!
    - Írjunk jegyzőkönyvet?
    - Minek?


    Pályasöprő autó a Ferraritól

    Újfajta versenyautót fejlesztett ki a Ferrari. Az F2003/GA-ból átalakított, két forgókefével rendelkező Ferrari átmenet az F1-es versenyautó és az utcaseprőgép között.
    - Sok gondot okoz, hogy a pályák poros részein a gumik nem tapadnak elég jól. Az új seprőgépünkkel ezen próbálunk segíteni - mondta Ross Brawn.
    Az F2003/QKA autót Rubens Barrichello fogja vezetni, hogy segítse csapattársát, Michael Schumachert a VB-címért folyó küzdelemben.
    - Nekem már nincs esélyem a címre, ezért Michael-nek kell segítenem, ahogy csak tudok - mondta a brazil pilóta. - A QKA nem túl gyors, ezért valószínűleg leköröznek majd, de ez egyáltalán nem baj. Michael majd rádión szól, hogy hol akar lemenni az ideális ívről, és én akkor gyorsan odakenek neki a flaszterre egy kis gumit, így tökéletes tapadással tud majd előzni. Külön előny, hogy az oldalsó kopás miatt a verseny végére a gumijaim jóval keskenyebbek lesznek 270 mm-nél, így védve vagyunk mindenféle utólagos óvás ellen.


    Ralph Firman-t balesete után a magyar pályamunkások kisegítik az autójából



    Hű fiúk, ez szép esés volt! Na engedjetek kiszállni!
    - Óvatosan, Ralph, hátha valami bajod esett!
    - Á, értékelem a magyaros aggódást, de kutya bajom!
    - Nem, Ralph, feküdj a hordágyra!
    - Fiúk, nekem vissza kell ülnöm!
    - Nem, majd Zsolt beül, te csak pihenj!
    - Még csak az kéne! Eresszetek!…
    - Ajjaj, ez komoly esés volt, agyrázkódása lehet, jobb ha leszíjazzuk!
    - Hé, szálljatok le rólam! Segítség, elrabolnak!
    - Ej, de csúnya a sarkad, hadd nézzem! (RECCS!!!)
    - ARRRGHHH!!! Baromállat, eltörted a lábam!!!
    - Ugyan, hogy mondhatsz ilyet… te csak pihenj nyugodtan, majd Zsolti szépen vezet helyetted…


    Alonso „bokros” teendői


    Általános megdöbbenésre Fernando Alonso, aki idén megszerezte első győzelmét, bejelentette visszavonulását.
    - Sosem érdekelt igazán a Forma 1 - sokkolta rajongóit az ifjú spanyol. - Csak pénzt kerestem vele az igazi hobbimhoz, a gazdaságpolitikához. Idén azonban befejeztem a Pénzügyi és Számviteli Főiskolát, és a szakmámban szeretnék elhelyezkedni. Még ezt a két versenyt letudom, aztán a kilométeróra helyett a makrogazdasági mutatókat fogom nézni.
    Alonso helyére állítólag Baumgartner Zsolt kerül majd a győzelemre is esélyes Renault-ba. Ez a magyar adófizetőknek elvileg évente százhúszmilliárd dollárjába kerül, mégse kell egy fillért sem fizetni.
    - Sikerült megegyeznünk Alonso menedzserével, Flavio Briatoréval, és Zsolt szerződtetéséért cserébe mi Alonsónak adtunk állást - mondta Medgyessy Péter, miniszterelnök. - Fernando novembertől Magyarország pénzügyminisztere lesz. Azt hiszem, nem fog rosszabb munkát végezni, mint ami eddig zajlott. De meg kellett követelnünk, hogy a várható megszorításokhoz passzoló bajuszt már most elkezdje növeszteni, hogy novemberre teljesen jól álljon neki.
    A miniszterelnök célzást tett arra, hogy ha a pénzügy élén beválik a Bokros Lajos arcszőrzetét magáévá tevő fiatal spanyol, akkor a jövőben még több miniszteri tárcát töltenének be szerződéses helyett fizetős alapon, és esetleg bevezetik a második számú miniszterek rendszerét.
    - Ami jó a Forma 1-ben, azt a hazai politikai rendszerben is meg kell honosítani - foglalta össze Medgyessy Péter. - Az első lépést már meg is tettük. Kísérletképpen októbertől már a Parlament folyosóin is lesznek pitbabe-ek. És most nem Lendvai Ildikóra gondolok. Megjegyzem, az ehhez szükséges Házszabály-módosítást négypárti konszenzussal szavaztuk meg - fűzte hozzá a miniszterelnök.