• a.carkey
    #48153
    Az kb. olyan, mint a Mekinél: Alonso sztárként jön oda, aztán az kezd kiderülni, hogy lassabb, mint Hamilton, gyengébb versenyző? Persze, persze ...

    És a Ferrarinál? A korábban szinte semmit fel sem mutató Massa, meg szárnyal. Akkor ez azt jelenti, hogy Kimi lassabb mint Massa, gyengébb versenyző? Persze, persze ...

    Massa ugye pár éve ott van ilyen vagy olyan szerepben. Imádják csapaton belül, együtt fejleszti a mérnökökkel az autót, stb. Schumi is ott golyózik a képen, csak Kimi fasza lett tele azzal, hogy itt is baromságok miatt esik ki.

    Enyhén szólva megértem.

    Az év végére mégis miért hiszem azt, hogy annak nagyobb a valószínűsége, hogy Alonso és Raikkonen között döl majd el a VB, mint Massa és Hamilton között? Talán mert MOST MÉG jobbak, mint a másik kettő ha VB címről van szó? Sok minden kell a jó szerpléshez. Alesi pl. 1990 első felében mekkora nagy versenyzőnek lett kitalálva, aztán a szezon másik felében meg semmit sem csinált.

    Miért jöhet ki a végén a tapasztalat? Talán azért, mert a szezon elég sok versenyből áll. Bár valóban nehéz sok pontot ledolgozni ilyen kiélezett körülmények között, de azért nem lehetetlen. Ha Raikkonen ráérez a Ferrarira, szerintem nem Massa fog dominálni, bár kétségtelen, hogy most nagyon eltalált valamit. Kérdés, hogy ha teszem azt ő is kiesik 1x, vagy 2x baromságok miatt (ütközés startnál, elektronikus probléma egy 100 forintos alkatrész miatt), akkor is ilyen lelkes lesz-e?

    Az biztos több ilyen baromság miatt nem kéne kiesnie senkinek sem az éllovasok közül. Ha hibázik, az ok, na de műszaki, nem motor jellegű probléma miatt? (Még a motor is érthető(bb)).

    Most jön ez a három pálya: Monte Carlo, Montreal, Indianapolis.

    Ebből kettő nagyon technikás, harmadik motorérzékeny. Indianapolisban a Meki utoljára 2004-ben fejezett be versenyt. Alonso Montreal fenegyereke, Monte Carloban meg bármi történhet. Meglepődnék, ha Hamilton az élre kerülne. Ráadásul ugye nem az lesz, hogy 1 autó megy, majd a többiek egyenként, hanem mindenki egyszerre, és ha Sato nekicsapja, akkor ha pl. Raikkonen ha gyors körön van, rákefélhet. De bárki más is. Szóval ez megszórja majd a helyezéseket. Nem lesz ilyen egyértelmű az első négy ...

    Montrealban meg minden megtörténhet. Emlékezzünk anno pl. Mansell az utolsó körben "esett ki" az élről. Kimi és Alonso is nyert ott, úgyhogy ha nincs technikai galiba, nem lesz rossz verseny.

    És azért tegyük hozzá, amit egyesek hajlamosak elfelejteni, hogy a Meki még mindig Mercedes motorral megy. És hiába írják, hogy más időszámítás kezdődött Alonsoval ott, stb, azért mégis irtó szerencsétlen szezonokat tudtak produkálni a Mercivel, és sokszor buktak Vb-t a motor miatt. Nem hinném, hogy ez idén sokban változott, max. még várat magára ...

    PS:
    Amúgy láttam egy hasonló képet az első nagydíjról, ahol meg Massa hiányzott a képről ...