Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
DJ BP #46506 2008-tól viszont az egységesített elektronika bevezetésével a kipörgésgátló végleg eltűnik majd a Forma-1-es autókból. Ezzel viszont gyökeres változások még nem lesznek a sportágban, legalább is a Williams technikai igazgatója, Sam Michael szerint: "A pilótáknak óvatosabban kell majd kezelniük a gázpedált, ennyi az egész. Ismét meg kell tanulniuk, hogyan is kell kipörgésgátló nélkül autózni."
"De maga a verseny nem fog jelentősen megváltozni ettől a húzástól"- folytatta Michael. "Talán több lesz a hiba, és a versenyzőknek jobban kell figyelniük a hátsó kerekekre, de én magam is nagyon meg lennék lepve, ha a futamok izgalmasabbak lennének, mint most."
Ettől függetlenül a Williams szakembere is pozitív döntésként értékeli a betiltást: "Manapság már szinte minden automatizált az autókban, a pilóta csak beül és nyomja a gázpedált."
"Egyszerűen nincs szükség fineszességre, ravaszságra, hiszen az elektronika mindent elvégez helyettük. 2008-tól, amikor bevezetik az egységes elektronikát, akkor viszont majd mindenkinek a saját eszével kell pótolnia a kipörgésgátlót"- fejezte be Michael.
Az egységesített elektronikai rendszer bevezetésével a csapatoknak kevesebb lehetősége lesz majd a csalásra is, a Spyker technikai vezetője, Mike Gascoyne is erre számít: "Azzal, hogy a FIA egyre több adatot ellenőriz, a csapatok sokkal nehezebben tudják majd kijátszani a szabályokat. De soha ne mond, hogy soha"- fejezte be sejtelmesen a szakember.
"Talán több lesz a hiba Hát épp ezért lehet több előzés, amikor vonatoznak