• Istencsászár
    #39253
    Miután a Ferrari Hockenheimben újabb kettős győzelemmel mért csapást a világbajnoki reményeikre, a Renault-nál azt mondják, sejtik, mi állhat a visszaesésük hátterében - de abban nem biztosak, hogy már a jövő hétvégi Magyar Nagydíjig orvosolni tudják a helyzetet.

    A vereség után a Renault menedzsmentjének tagjai nem szívesen álltak meg, hogy válaszoljanak az sajtó kérdéseire, a csapat főmérnöke, Pat Symonds azonban az autója felé sietve elbeszélgetett az autosport.com újságírójával.

    "Szívesebben lennék kedvezőbb helyzetben, de nem fogunk pánikba esni" - mondta Symonds, aki már a boxutcai irányítóközpontból is szemlátomást rosszkedvűen figyelte, hogy Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella csak keservesen szerzi meg az 5-6. helyet a Német Nagydíjon.

    "Már ebből a versenyből is rengeteget tanultunk, és még a leintés utáni egy órában is, amikor gyorsan kielemeztük a történteket, sikerült fényt derítenünk néhány nyilvánvaló okra. És biztos vagyok benne, hogy kedd estére még többet fogunk tudni."

    Amikor az FIA által a múlt héten betiltott ellensúlyos lengéscsillapítóról kérdezték, Symonds azt mondta, a Renault konstrukciója egyedi volt, majd hozzátette: "Egy kicsit azzal is vesztettünk, de több tényező kombinációjáról van szó."

    "Nem hiszem, hogy ez valójában része volt a problémának. Ennél többet nem szeretnék mondani. Azt hiszem, tudjuk, mi a gond."

    Az a tény azonban, hogy a Renault Hockenheimben megpróbálta kikényszeríteni az ellensúlyos lengéscsillapító használatát, a szerkezet szerepének fontosságát látszott alátámasztani. A sportfelügyelők először a tiltás ellenére szabályosnak minősítették a konstrukciót, mivel azonban az FIA megfellebbezte a döntésüket, a Renault azzal a dilemmával nézett szembe, hogy ha beveti a vitatott lengéscsillapítót, utólag diszkvalifikálják.

    Symonds elárulta, hogy az FIA Fellebbviteli Bírósága csak közvetlenül a Török Nagydíj előtt fog összeülni, de a Renault addig is megpróbálja kialkudni az FIA-től, hogy használhassa a berendezést.

    "Azon az alapon kérjük ezt, hogy a következő versenyig nem kerül sor a meghallgatásra, hátha ennek fényében változtatnak az álláspontjukon" - mondta Symonds, hozzátéve, hogy ha nem szerelhetik vissza az autóikba kerekek függőleges irányú rezgését csillapító berendezést, valószínűleg lassabban tudják behozni a lemaradásukat.

    "Nem merném kijelenteni, hogy mindent (behozunk) Magyarországig, de ma olyan sokat tanultunk, hogy néhány nap leforgása alatt is rengeteget tudunk fejlődni."

    A konstruktőri összetettben a Renault előnye 10 pontra csökkent, amit a Ferrari elvileg akár már a Hungaroringen ledolgozhat.