• G_ArchAngel #35936
    A Ferrarit koppintja a McLaren

    "A hajlékony elemek még hónapokkal ezelőtt szúrtak szemet egyes mérnököknek, akik jelezték, aggályosnak tartják az olasz istálló autóin található darabok használatát."

    Azok után, hogy Kimi Raikkönen egyperces hátránnyal fejezte be a futamát Barcelonában, a McLaren mérnökei úgy döntöttek, segítségül hívják a rugalmas terelőszárnyak kínálta lehetőségeket és a Ferrarihoz hasonlóan ők is bevetik ezt a trükköt versenyeken.

    Ron Dennis csapata azután döntött a flexibilis elemek használata mellett, hogy az MP4-21 sebessége messze alulmúlta a vetélytárs Ferrari tempóját és a pirosak által használt elemekről még egyetlen hivatalos szerv sem mondta ki nyíltan, hogy szabályellenes. Vagyis nyugodtan kísérletezhet bárki a kétes alkatrészekkel.

    A hajlékony elemek még hónapokkal ezelőtt szúrtak szemet egyes mérnököknek, akik jelezték, aggályosnak tartják az olasz istálló autóin található darabok használatát. A bejelentés után hetekig folyt a vita, hogy valóban szabályt szegett-e a Ferrari, közben Ross Brawn némi olajat löttyintve a tűzre, bizonyos titkos dossziét lobogtatott a többi csapatnál fellelhető hasonlóan gyanús műszerekről. Azóta lecsillapodtak a kedélyek, az FIA nem tett lépéseket az ügy tisztázása érdekében, a McLaren leleményes mérnökei pedig úgy határoztak, megpróbálnak hasznot húzni ők is a balhés alkatrészekből.

    "Rengeteg területen kell még fejlődnünk" - ismerte el Martin Whitmarsh, a csapat mérnöke, aki azt is hozzátette, hogy ők mindenképpen megvárnák az FIA ítéletét az üggyel kapcsolatban.

    Egy biztos, a Spanyol Nagydíjon a Renault, a McLaren és a Ferrari szárnyai is meglehetősen mozgékonyak voltak a többiek szárnyaihoz képest: a hosszú egyenesekben lefelé, a kanyarok előtt pedig fölfelé hajlottak.

    Mellesleg már a Williams is fontolgatja, hogy hasonlóan cselekszik.