• Magic Boy
    #34707
    2006. május 02., kedd - [14:07]
    A Ferrarinak az összes csapat ellen van bizonyítéka
    Brawn: Nem hagyjuk magunkat támadni A5
    A Ferrari technikai igazgatója, Ross Brawn azt állítja: bizonyítani képes, hogy az összes csapat használ hajlékony aerodinamikai elemeket, az ellenfeleknek ezért nem érdemes ezen a címen bepanaszolniuk a maranellói istállót.

    A Ferrari felkészült a védekezésre<br> - nagyítható
    A Ferrari felkészült a védekezésre
    - nagyítható
    Miután a Honda a múlt héten levélben kért állásfoglalást a Ferrari 248 F1 hajlékonynak tartott hátsó vezetőszárnya kapcsán, a maranellói istálló technikai igazgatója, Ross Brawn óva intette az ellenfeleit attól, hogy megóvják a csapata eredményét.

    A Honda műszaki gárdáját irányító Geoff Willis azt állította, "videofelvétellel" tudja igazolni a 248 F1 hátsó szárnyának menet közbeni elhajlását, Brawn szerint azonban ennek nincs jelentősége, mert ilyen bizonyítékok kivétel nélkül valamennyi csapat ellen léteznek.

    "Ha valaki óvást nyújt be ellenünk, mi válaszul azonnal megóvjuk az ő eredményét" - nyilatkozta Brawn az Auto Motor Und Sport című német lapnak.

    "A mezőny minden egyes autójáról vannak olyan videofelvételeink, amelyek bizonyítják, hogy bizonyos aerodinamikai elemeik vezetés közben elhajlanak. Ha tehát a videók jelentik a kiindulási alapot, az összes autó szabálytalan."

    A bahreini idénynyitón eredetileg a Ferrari hátsó szárnya került górcső alá, a következő versenyen, Sepangban, mégis az első szárny oldalirányú mozgása vezetett tiltakozáshoz.

    Az FIA ezután a Ferrari mellett a McLarent és a BMW Saubert is arra utasította, hogy az Ausztrál Nagydíj előtt módosítsa a hátsó szárnyát, ám a történet ezzel nem zárult le: a Melbourne-ben készült belső kamerás felvételeken tökéletesen látszott, hogy a Renault első légterelője sebesség hatására drámaian deformálódik.

    A Honda állítólag nem azért kérte ki az FIA állásfoglalását, hogy betiltassa a Ferrari által használt megoldást, hanem azért, hogy ők maguk is alkalmazhassák ugyanazt.

    A San Marinó-i Nagydíj előtti héten a Forma-1 Technikai Munkacsoportja - amelynek az FIA képviselői mellett a csapatok technikai igazgatói is tagjai - úgy határozott, hogy ebben az idényben nem változtatnak az aero-elemek hajlékonyságának statikus mérési módszerein.