• G_ArchAngel #30690
    Mégis lesz McLaren B-csapat?
    [2006. február 23. 14:28]

    Bár a McLaren B-csapatának tervéről jóideje nem lehetett hallani, az utóbbi napok néhány történése arra utal, hogy a közeljövőben talán megvalósulhat a wokingiak terve.


    Misato Haga
    © Direxiv Motorsport

    A McLaren 2004-ben kezdett B-csapat indításával kacérkodni, amikor Team Dubai F1 néven, közel-keleti pénzből akartak Mercedes-motoros együttest verbuválni az idei évadra. Az első terv kudarcba fulladt, de a tavalyi év során újabb koncepció merült fel: a pletyka arról szólt, hogy Ron Dennis istállója 2007-re a GP2-ben érdekelt Direxiv nevű japán cég pénzén, Jean Alesi irányítása alatt, korábbi – a wokingi Albert Drive-on elhelyezkedő - főhadiszállására akarja összehozni a B-gárdát.

    Noha az akkori híresztelések félig-meddig feledésbe merültek, az utóbbi néhány nap fejleményei alapján akár arra is lehet következtetni, hogy a terv nagyon is él, s a kiszivárgott koncepció lassan kezd megvalósulni.

    Első lépésben a Direxiv megállapodást kötött a McLarennel, melynek keretein belül a felek a wokingi istálló alkalmazottai számára fitnessz- és egészségprogramot indítanak Aki Hintsa, a finn olimpiai csapat japán fizioterapeutájának irányítása alatt. A megállapodás értelmében a program pénzügyi hátterét biztosító Direxiv logói megjelennek a gárda versenygépein is.

    Második lépésben a Direxiv pilótatámogató programot hívott életre, melynek első kedvezményezettje a McLarentől az évad elején a Williamshez szerződött tesztpilóta, Alex Wurz lett. Az osztrák sofőr mellett a japán cég a GP2-ben, a Formula 3-ban, a Formula Nipponban és a Super GT szériában versenyző ifjú tehetségeket kíván támogatni.

    Harmadik lépésben a japán vállalat szenior ügyvezetővé nevezte ki Jean Alesit, aki a tavalyi pletykák szerint kulcsembere lehet a McLaren B-csapatának, hiszen a franciát a csapatfőnöki poszttal hozták hírbe. Az ex-F1-es jelenleg a Mercedes-Benz DTM-csapatát erősíti: a stuttgartiaknál betöltött versenyzői állásánál fogva jó kapcsolatokat ápol a csillagos márkával, s köztudottan jó üzleti összeköttetései vannak Japánban is.

    A Direxiv legutóbbi, szerdai húzása az volt, hogy szerződést kötöttek a GP2-es David Price Racinggel, melynek névadó-alapítója rendkívül jó (és szoros) kapcsolatban áll a McLarennel és a Mercedes-Benzzel egyaránt: a szakember korábban a McLaren GT programjában és a Mercedes-Benz sportautóprogramjában is szerepet vállalt.

    A japán cég szépségkirálynőből lett elnök-ügyvezetője, Misato Haga hivatalos közleményében nem titkolta, hogy a Direxiv fokozza jelenlétét a motorsportban, s további ambíciózus terveket dédelget.

    „A Direxiv az idei évre jelentős mértékben növelte jelenlétét a motorsportban, így a Formula 1-től a Formula Nipponig számos nemzetközi versenyszériában jelen vagyunk. Cégünk viszonylag fiatal, de komoly céljaink vannak a motorsportban. Felismertük azt, hogy a David Price Racing nemcsak ambíciózus, hanem rengeteg tapasztalattal is rendelkezik, ami mindenképpen kedvező lesz számunkra.” –fogalmazott Haga.

    Amennyiben a tavalyi pletykáknak van alapja, úgy a Direxiv terjeszkedésére egy leendő F1-es istálló alapkövének letételeként is lehet tekinteni: adott egy tapasztalt versenyző, egy csapatfőnök-jelölt, aki kívülről-belülről ismeri a száguldó cirkuszt, egy remek technikai színvonalat képviselő anyaistálló, valamint egy olyan gárda is, amely képes lehet egy F1-es versenyautó megtervezésére és elkészítésére.

    A további fejleményekre várni kell, viszont a jelek arra utalnak, hogy a Red Bull (Scuderia Toro Rosso) és a Honda (Super Aguri) után a McLaren-Mercedes lehet a harmadik olyan alakulat, amely fiókcsapattal is rendelkezik.

    Mészáros Sándor