• Snecie Smicie
    #29942
    Bajban a Mercedes?





    A múlt héten nagy feltűnést keltett, hogy a McLarenek meglepően rosszul szerepeltek a barcelonai teszten, és Kimi Räikkönen nyíltan bírálta a Mercedes V8-asát, amely szerinte jelentős csiszolásra szorul. A helyszínen tartózkodó megfigyelők rámutattak, hogy a McLaren szokatlanul kis leszorító-erőre hangolt aerót használt, amit valószínűleg a gyenge motor kényszerített ki; a hangfrekvenciás mérések szerint a Mercedes motorjának mindössze 17.500 volt a maximális fordulatszáma, míg a Honda 19.100 körül pörgött. Mindez hangsúlyozottan nem hivatalos információ, amennyiben mégis igaz, a Mercedes lemaradása óriási, és beigazolódnak azok a félelmek, hogy ha már a német cég V10-eseivel is gondok voltak, a lényegesen problematikusabb V8-asokkal még inkább meggyűlik majd a bajuk. Bár a Mercedesnél két héttel ezelőtt azt állították, hogy azért nem tudnak V8-assal tesztelni, mert az összes új motort át kell alakítaniuk az MP4-21 bekötési pontjaihoz, úgy hírlik, a késlekedés valódi oka az, hogy teljesen újra kell tervezniük a dugattyúkat és a hengerfejet. Egy biztos: a 2005-ös idény után, amikor Räikkönen világbajnoki vereségét nagyrészt a motorhibák rovására írta a közvélemény, a Mercedesnek egy újabb bakira van a legkevésbé szüksége.