• AnuluWork #24424
    Na ez az. A McLarennél megfigyelhető volt: sohasem volt tökéletes az autójuk.

    Amikor 1988-ban akkora fölénnyel nyerték a VB-t, mint azóta sem senki, akkor is hol Senna, hol Prost esett ki műszaki vagy vezetési hibából. Viszont, ha befejezték, jól szerepeltek, hol az egyik, hol a másik nyert, és mivel akkor a McLaren Honda bivalyerős volt, és baromi jól eltalált gép, tulajdonképpen simán nyerték a VB-t. Ebben persze közre játszott, hogy a Lotus-Honda az már nem az a Honda volt, mint amilyen a McLaren akkoriban, a Williams-Judd, a Ferrari mind mind gyengélkedtek, és ha mégis fel tudták venni velük a versenyt, akkor is valami közbejött nekik a döntő pillanatban (már megint a turbó füstölt el, már megint a fék, stb.), mégha az egyik Mekinek szintén valami közbejött akkor is.

    1993-tól, amikor is Senna elment, a Mekinél nem voltak nyerő lapok. Volt egy agilis Hakkinenjük, meg egy szar motorjuk. Szétkisérletezték a fejüket. Először a Peugeot-val basztak el jópár évet, majd jött a Merci, ami ugye a Saubertől jött oda, "gyárinak". Amikor bevezettek pár módosítást, új szabályokat hoztak, beértek a Senna halála utáni lassítási ötletek, kiszállt a Renault, a Ferrari átváltott Schumira, bejött a Bridgetone, akkor elsőként váltottak Bridgestonra, ragadták meg a lehetőségeket, amit az új dolgok jelentettek, míg a többiek nem, vagy lassan, és a Mekinél elsőként fejlesztettek ki egy szuperkönnyű, de egyben gyors motort is, meg elég jó volt a váltójuk, és keveset fogyasztott a motorjuk is. Viszont (!!!), ritka alkalomnak számított, hogy totálisan meggyőzőek legyenek, mégha rengeteg kettős győzelmük is volt 1998-ban. Ugyanis - szinte mindig - problémájuk adódott valamelyik autójukkal. 1998-ban főleg Coulthardra járt rá a rúd, de ő még rátett egy lapáttal erre, és rendre nem fejezett be baleset miatt sem versenyeket. ("Most megmutatom", "így leszek jó idén", stb. hagyták el állandóan a száját. Nem tudom emlékeztek-e, de 1x bekerült egy humoros link, ahol Hugo Hakkinen, Gina-Maria és Nick Schumacher versenyez a VB címért, amit a Mekinél 100. évét töltő, 100 éves Kocka jelez, hogy rá is számítsanak, hisz jelzi: "majd idén megmutatom" ...)

    Nos amikor Kocka állandóan kiesett, szépen kiesett Mika is technikai problémák - többnyire nem vezetési ! - miatt, de mindig volt annyi előnye, hogy az megmaradjon, vagy az ellenfelek szintén hibáztak döntő szitukban, és elég volt egy-két pont előny is. (Ez volt a "Mák tényező".)

    Aztán jött 2000, és akkor már a nem volt ez elég, hisz ha hibáztak, arra rögtön lecsapott Schumacher is, akinek ritkán adódott problémája. (Kb. olyan volt 2000-ben a Ferrari, mint most a Renault.) Ráadásul a Mekik rendre kiestek technikai problémák miatt. Többnyire mindketten. Ráadásul ált. mindig az, aki jobban ált. a tabellán. (Bár Kockára egy forintot nem tettem volna, de Mikára igen, de sajna az USA-ban Norbert Haug miatt ennek is lőttek.)

    És most sincs minden rendben, de amit a szezon elején Montoya kapott, azt most Kimi kapja vissza. Mindketten jók lesznek, de egyikük sem lesz világbajnok ezzel a technikai háttérrel. Jó gyors motorokat gyárt a Mercedes, de még mindig több a gyártás terén a fekete ponja, mint a piros.

    Ráadásul, ha idén végre kijavítanák is a motort, az elektronikát, stb., akkor jön 2006, és a vadi új motorokkal kezdhetik majd előlről az egészet ...

    Kimi akkor jár jól, ha elhúz a francba. A Ferrarihoz pl. Akik ugyan most a gumik miatt - többnyire a gumik miatt - lassúak, de legalább nem megbízhatatlanok.