• Piski
    #22689
    Én úgy gondolom, hogy az FIA nagyon helyesen döntött, hogy nem változtatott a szabályokon és nem ment bele kompromisszumba.Legalábbis olyanba, amilyeneket a Michelin elképzelt.Ugyanis ezek mind elvették volna azt az előnyt, amit a bridgestone kiharcolt a csapatainak, hogy jó gumit hozott.Felajánlotta a csapatoknak az FIA, hogy kicserélhetik a gumikat a spanyol nagydíjon használt specifikájúakra, büntetés terhe mellett, amely kizárás helyett más lett volna.Nem fogadták el.Szerintem nem lett volna sportszerű sikánt sem építeni, egyrészt mert jellegtelenné tette volna a versenyt. másrészt meg elég érdekes lenne, ha a gumihoz építenél a pályát és nem fordítva.A Bridgestonos csapatok is szó nélkül tűrték, hogy rossz a gumijuk, lehet, hogy lassabbak voltak, de küzdöttek.Most, hogy nekik van előnyük, gyorsan egyenlítsék ki az esélyeket?Igenis akkor álljon ki a boxba 9x ha kell, emelje a guminyomást, oldják meg, a hátrányt meg viseljék el.Azért sosem szóltak, hogy túl jó volt a gumi, nyilván, de akkor is tartsák a szájukat ha túl rossz.A szabályokat sem lehet hibáztatni, hiszen ugyanaz vonatkozik mindenkire, ugyanannak kell megfelelni, és az nyer aki a legjobban alkalmazkodik hozzá.Az más kérdés, hogy az élvezhetőséget hogyan befolyásolja.Szabályokat változtatni versenyhétvége közben semmiképp sem szabad.Lehet szidni a Ferrarit, Bernie-t, Mosley-t vagy bárkit, ha a michelin jó gumokat hoz, nincs gond.A bridgestone ugyanazt tudta a pályáról, mégis jó gumit csinált.A michelinesek meg nem voltak hajlandóak vert helyzetből indulni.Inkább kiálltak.Megtehetik, csak ne siránkozzanak a következményeken.A nézőket sajnálom csak, hiszen azt kapták amiért mentek.