Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#22418
Én erre annyit tudok mondani, hogy benne volt a pakliban. A véletlenek, és a rossz döntések egy olyan pechsorozata volt, ami ezt eredményezte. Tulajdonképpen a Forma1 jogrendszer törékeny mivoltát ismerve én azt csodálom, hogy ilyen sokáig megúsztuk balhé nélkül.
1.) Volt egy marha hosszú Ferrári uralom, ami azért nem mindenki hevert ki mostanáig, és van bennünk egy kis ellenérzés a Ferrárival szemben.
2.) Annyi szabálymódosítás történt mostanában az F1-bem, ami korábban nem volt megszokott, és nem is nagyon lehet követni, sem versenyzési, sem gyártási szempontból már.
3.) Ezen belül jött egy olyan döntés, ami valóban veszélyezteti a pilótákat, bár szerintem mindenkinek megvan a magához való esze, és ezzel együtt lehetne élni, csak idő kell hozzá, még felnőnek a feladathoz az istállók.
4.) A Michelin egy kicsit elszúrta ezt a fejlesztgetést, pont.
5.) Persze azért domborodhatott ez így ki, mert az előző szezonban a Bridgestone szúrta el a fejlesztgetést.
6.) Ralf Schumacher kétszer ugyaott kicsúszott. Érdekes módon nem más, nem máshol, pedig megtörténhetett volna mással is máshol, akkor lehet, senki nem figyel fel az eseményre.
7.) Minden olyan későn derült ki, hogy itt már jó, átgondolt döntéseket nem lehetett hozni.
8.) Ferrárinak kellett a pont.
9.) Eclestone-nak kellett a piac. Mert akár tetszik, akár nem, Indianapolis nem egy F1 pálya. Mint ahogy Monte Carlo sem. De ezeken a helyeken van a pénz. Mind a kettő pálya életveszélyes bukóterek nélküli kanyarokkal.
Az a baj, hogy mindenkit meg lehet érteni, és éppen ezért igazából senkin nem lehet elverni a port. Ennek az egésznek a szememben egy kimenetele lehet és van, a Ferrári felzárkózik, az F1 történelmet ír, és az F1 naptárból egy időre kikerülhet Indianapolis.
Egyébként tévhit, hogy a Michelin eltiltotta őket a futamtól,a Michelin azt mondta, hogy magasabb nyomással kell kimenni. Ezt a CSAPATOK nem vállalták fel, ezért mondta azt a Michelin, hogy akkor csak annyit tud javasolni, hogy ne versenyezzenek.
- A Michelin-nek joga van olyan szar gumit gyártani, amilyet csak akar, nem kell megvenni. Lehet rendelni gumit a Bridgestone-tól is.
- A csapatoknak joguk van kiállni a versenyből. Egyetértek, az a verseny nem verseny, ahol sebességkorlátozást vezetnek be. A csapatoknak joguk, sőt kötelességük védeni a pilótákat.
- A szabályok mindenkire egyformán érvényesek, miért kéne a Michelin használókkal kivételt tenni, főleg, mikor egész idényben pont emiatt a Bridgestone istállók szívtak. Így Eclestone-nak...
- ...a FIA-nak, és...
- ...a Ferrárinak is igaza van.
- És végül, de nem utolsósorban, a nézőknek is igazuk van, akik versenyt jöttek ki nézni, és ezt az F1 nem tudta nyújtani.