• AnuluWork #181395
    Eddig öt olyan versenyző volt, aki miatt valaha is kimentem futamra (vagy bekapcsoltam a TVt):
    Pironi, Prost, Hakkinen, Raikkonen és most Verstappen. Ezek közül viszont érdekes módon csak kettőt bírtam igazán. Prost és Hakkinent.

    Úgy alakult, hogy Pironi miatt kezdtem el nézni, de sajnos ő nagyon gyorsan kiesett a F1ből ...

    Aztán kis szünet, és jött Prost. De valahogy mindig sikerült a legpechesebbeket kiválasztanom, sőt, el nem tudom mondani, hogy fiatalként mekkora sokk volt, hogy fél ponttal bukta a VB címet Lauda ellenében. Aztán persze összejött neki, és míg maradt, ő volt az abszolút kedvenc, bár érdekes, hogy 1991ben Phoenixben valami olyat láttam, ami után szinte azonnal megszerettem Hakkinent. Mindenki hülyének nézett, hogy miért ő, de azért csak eljutott két VB címig. Bár nem ez volt nála a fontos, de örültem. Viszont, valami bődületesen szar volt évtizedeken át, hogy technikai problémák és egyéb hülyeségek miatt soha nem tudtam igazán örülni a F1nek és nyugisan nézni ezt a szart, mert elképesztő mennyiségű kiesést produkált Prost és Hakkinen is. Persze, többnyire nem saját hibából, ami még dühítőbb volt. Aztán Mika visszavonult, és mivel igazából szerettem nézni, nem hagytam abba, és Mika után valahogy "megörököltem" Raikkonent.

    De ha eddig szoptam a kedvenceimmel, Kimi érkezésével ez hatványozódott. Aztán tele lett politikával az egész fostalicska F1, és aki nem csicskult, és Kimi nem nagyon akart, kapott egy fos sajtót és kb. kukázták is. Utána szálka és gerenda folyamatosan. (Sose felejtem el amikor első Ferraris győzelmekor hívta Schumacher és nem úgy kezelte le, ahogy a FOS elvárta "ezt a csodát", utána el is intézték, és baxtatták míg versenyzett.) Ennek ellenére csak nyert ő is egy VB címet, és amikor a Lotus mellett tette le a voksát, azért ismét jól szórakoztam amikor a F1et néztem. Aztán, ahogy kiderült, ő is visszavonul, elkezdtem egyre inkább leépíteni a dolgot, de a gyerekek visszahúztak, mert sajnos valahogy nekik se maradhatott ki ez a szar.

    Mivel a fiam is remekül tud választani, neki is sikerült kiválasztania egy korábban igazi szopórollerest, akiről mondjuk tényleg látszott, hogy van benne valami, bár eleinte én - ismerve a család hátterét - csak azt néztem, hogy miként lehet egy ekkora bunkónak szorítani, de elfogadtam. Aztán Kimi lezárta, én meg a gyerek révén "megörököltem" Verstappent, ha már választani kellett ...

    És akkor eljött az, amit én soha a büdös életben nem éreztem még, vagyis halál nyugalom minden verseny után. Nulla izgalom. 2021 óta, talán az utolsó 2021es verseny volt az, amin picit megemelkedett a pulzusom, annak is a legvége.

    De azóta! :D

    Semmi stressz, nulla idegeskedés emiatt a szutyok miatt, nulla anyázás, csak nézem, alszom, nézem, ... stb. A gyerek meg élvezi, de ő élvezte amikor műszaki okok miatt zakózott ki a holland. Szóval, én ilyet nyugalmat F1 kapcsán sosem éltem át, pedig a nyolcvanas évek óta figyelem ezt a szart. :D Igazi turbó tunning lesz ez idős koromra. :D

    És attól tartok, hogy bizony, hasonló okokból nő a nézettség is. Bár az amerikaiak nagyon nyomulnak és sok a futam, de mégis: a fiatalok nagyon vevők erre a semmilyenségre. Mert ők ilyenek. Erre a nagyon megkoordinált, PC showra, és leszarják, hogy dögunalom, mert így van idő nyomkodni a telefont, és nem megy el azzal az idő, hogy izgulsz vmi miatt, amit nézned is kell, de közben a haverok hiányolnak virtuálisan. A mai F1 tökéletesen alkalmas nagyoknak és kicsiknek arra, hogy:
    -olvass
    -f1 közben nézd a kedvenc sorozatod
    -aludj
    -chatelj
    -főzz
    ... meg a többi baromság.

    Ebben a felgyorsult világban egyszerűen a hülye szülők, akik megéltek pár idegeskedést ebben a történetben, és anno voltak akkora hülyék, hogy kivitték a gyerekeiket is, a gyerekeik haverjai is voltak kint a szüleikkel, ésss egyszerűen, az USA csapattal ez valahogy téma lett a közöttük, és - bár nem értem az okát, de (ahogy figyelem az enyémeket) - menő F1et nézni, még ha dögunalom is nekünk, mert ők élvezik ezt a szart. :D

    Meg a show! Anno nekünk ott volt Frankl András, Knézy Jenő meg ugye évtizedeken át Dávid Sándor. A fiatalabbaknak a hülye Palik meg a Gyula. Most van az egyen Gábor és többi kretén, és látjátok, még ebben a nagy diktatúrában is a hülye, meghurcolt, kirúgott Szujóból is mi lett!? :D (A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnöke ...) Hát nem egy tündérmese ez? Szóval, ne fikázzátok! :D

    Azt én is tartom, hogy szar az irány, főleg a megközelítés, és, hogy az egész lefojtott büdzsé dolog egy baromság, főleg, hogy többet költenek másra, ami nem F1, mint anno fejlesztésre és tesztre összesen költöttek (volt egy jó HANGOS motorformula, viszonylag sok gyártóval, aztán a hibrid hülyeség elvitte a hangot, meg vitte a motorgyártókat is). Aztán vágni, vágni, válság és egyebek miatt a költségeke, hogy megfeleljenek a mostani fősodor hülyeségének, miközben fejlesztésre is kell költeniük, meg pilótára, meg tervezőre, meg ..., de valahogy nézik a népek.

    Nem várok csodát évekig, tök mindegy mit buherálnak a motorokkal és a többivel a jövőben, kizártnak tartom továbbra is, hogy pl. az AUDI csodát tegyen az új ERAban, főleg rövid idő alatt, sőt. Sir Robin Porschéja már el is menekült, és nem veszem be azt, hogy jobb a 20 autó, mintha anno a megemelt, olykor a prekvalifikációs bénákkal akár 34+ autó lenne, sem azt, hogy az évtizedeken át 6 pontszerző helyett most már 10 kap pontot az jobb lenne, mert így mesterséges lett a varázslat és mű lett az egész, főleg, a még több verseny miatt. Emellett mivel nagy csodák eddig nem voltak vele, hülyeség a leggyorsabb körös történet is, és a sprintfutamot már nem is mondom, utóbbi főleg a csapatok kontójára, de ez van.

    És igen, a pénz igenis számít a szervezőknek, ahogy Bernienek is az számított, mert több lányát (itt majdnem qurvát írtam ...) is ki kellett házasítania, ahogy nyilván a mostani tulajdonosi körnek is van elég rokonya akik tartják a markukat ...

    Szóval, én szerintem ennyit az elegük kezd lenniből. Az már megvolt 6 Hamilton VB cím után, sőt, még korábban a Schumacher ERA kapcsán.