• Alexease
    #174313
    Az F1 nagyreszt csapat-verseny, amibe minden beletartozik: tervezes, vezetok, auto, motor, szerelok, mernok, stratega, pilota stb.

    Es ebben, meg ha sokaknak nem is tetszik es/vagy unalmas, a Merci a legjobb. A Mercit leszamitva, az osszes csapatnal folyamatos "kaosz" van: csapat eladas, csapatvezetes kaosz, pilota cserek, motorbeszallito valtas, frusztalt pilotak, penztelenseg, buktas "fejlesztesek" stb. A Merci az egyetlen, ami evek ota atom stabil. A mezony elso harmadaban minimalis a kulonbseg, idomeron-versenyen a Merci mogott 1% alatt van, a legtobbszor 0.2-0.5% (legjobb kor vagy teljes versenytav lefutott idokulonbseg).
    Es igy, hogy a Mercit leszamitva minden csapatnal min. 2 "kaosszal" kuzdenek, nem is nagy a lemaradas:)

    A Renault es McLaren fejlodesen latszik a legjobban, mennyit szamitott, hogy 3-4 kaoszbol csak 1-2 maradt.
    A Ferrari az, aki nem megszuntet, hanem lecserel 1-2 hatranyos reszt 1-2 masikra (pl. lett egy motivalt Leclerc-juk, de melle egy frusztralt Vettel es "szar" auto). Es az auto sem biztos hogy ennyire szar: ha RedBull/Merci szintu csapat-munka lenne, tuti elorebb lehetnenek.

    De igazabol az F1 erdekesseget ezek a hatter dolgok es kaoszok adjak, ezek kellenek hozza, hozza tartozik. Pl.: egy x. helyen levo pilota a versenyen nem azert erdekes, mert "annyit tud", hanem mert aki koveti az F1-et, ismeri a sok eves csomagot is amit "magaval cipel".

    Az F2/F3 akcio-mozifilm, az F1 sitcom/szappanopera/tv-sorozat;)