• gpFan
    #170346
    OK, válaszolok pontról pontra:
    Én nem mondtam semmi rosszat Alonso versenyzői képességaire. Nem vitás, hogy ő az egyik legjobb. és talán a legnagyobb harcos. Már az őrültség határán - csak azért mondom mert spanyol . De amit a McLarenben művelt a 2007-es kémbotrány idején, az nem tett jót neki, meg persze a csapatnak sem, kicsit előbb mint neki,
    Nézem az F1-et többé kevésbé úgy 1968 óta. Ja, most jöhet a vén trotyó szöveg Megfigyelő képességem most is átlagon felüli - nem csak én mondom. Szemüveg sem kell - hála a sok sárgarépának . A vonatozás nem most kezdődött, és talán most a legerősebb, de annak megvannak a konkrét okai, és semmi titok nincsen. Talán elsősorban a telemetria, hatalmas stáb a versenyző mögött, kiszámítottság, telemetria, taktikai csapat, szimuláció verseny alatt, stb. Na meg a gumik, üzemanyag spórolás - bár ez tavalytól nemigen jött fel. De ez már így van egy olyan sportban ahol az győz aki elsőnek megy át a célon. Hogy senkinek nem fáj amikor Hosszinka úgy győz, hogy végig vezet ? Ja, ott lehetne simán előzni, mert mindenki megy a saját pályályán, és mégsem előznek. Mert aki gyorsabb, az általában végig elől van. S így van ez az autóversenyzésben. Ha az normálisan van szabályozva. De pont az a baj, hogy az embereknek nem tetszett hogy valaki végig vezet - és jöttek az elkeseredett kisérletek - verseny közbeni tankolás. gyorsan fogyó gumik , üzemanyagkorlát ... Legtöbbször pont az ellenkezőjét érték el. Nőtt az élcsapatok előnye, esélye a győzelemre.
    Az a legutóbbi szárnyszabály sem ért el semmi jót idáig - kivéve hogy több lett a sérülés a nagyobb szélesség miatt.
    Akarunk több előzést, erra a majmok szélesebb gumikat vezetnek be ! Esetleg ellenfél blokkoló lapátokat az autókra ?
    Kit érdekel hogy állandóan dőlnek a pályarekordok. Dőljenek a nézők a versenyekre. A fő baj az, hogy akiknél a pénz van hiányzik a józan ész. Kapkodnak, mindenféle dolgokat agyalnak, de nem látják mi a lényeg. Az pedig, hogy a technika a döntő. Az, ami Lauda, Piquet idejében ment, hogy maga a pilóta volt képes technikai megoldásokkal jönni, sikeresekkel. az most egyszerűen nem lehetséges. Ez annyira összetett, hogy 1000 mérnök sem elég okos.

    Nem a Honda volt a fő baj, hanem a Mclaren. Ez most már világos. A RB sokkal okosabban kezeli a motor helyzetet. Persze, kérdés a mézeshetek meddig tartanak. A Honda cserben hagyta a McLarent csak úgy, 1993-ban. Elkpzelhető, hogy csak arra várnak, hogy versenyképes motorjuk legyen, és jöhet a Honda gyári csapat. Verstappen meg mehet - hova ? Valami a Mercedest sugallja nekem ... De ki tudja, lehet hogy akkor a Renault vagy a Ferrari lesz fent.

    Nincs nekem semmi bajom ha Vettel elveri Hamiltont. Volt már rengetegszer - főleg 2013-ban. Vagy inkább az autó volt az ? De persze, azt már nem hozzák elő a Vettel, Ferrari drukkerek. Az sem érdekel hány TV szakértő, volt F1 VB mondja, hogy rossz ítélet volt. Nekem az a lényeg, hogy Vettel nem először csinálta azt a rálegyezést. Nem tetszett nekem amikor Ham lenyomta 2013-ban Hungaroringen Ricciardot egy előzés közben, de akkor pont ő volt aki frusztrált volt, főleg a Silverstoni gumi mizéria után. Hiányzott neki a győzelem, mint most Vettelnek. Nem olyan különbözőek ők, főleg nem a pályán. Ahogy mondják, az igazi bajnokok mindent megtesznek, és nem csak azt, mindig azon jár az eszük, hogy meglegyen a cím. Az hogy 'mindenki az autósportban' nem tény - nem mindenki. Talán nem is a többség, Mi csak azt látjuk amit a média nyom. Wéber Gábor is arra hajlott a verseny alatt, hogy Vettel szándékosan blokkolt, aztán a FB vagy a Boxutcában már másképp beszélt - ja megnézte alaposan a helyzetet. Nem vagyok benne biztos. Főleg nem Szujó érdekes módon történt kirugása után. A mai világ fő baja, hogy vagy csatlakozol a többséghez, vagy ki vagy közösítve. Nem lényeg kinek van igaza. Csak kövesd a csordát. Én nem, nem vagyok bárány, sem farkas . Abban hiszek amit látok, amiben van logika, józanparaszti ész.
    Más szavakkal, az érdek az ami mindent felülír. Nekem nincs érdekem , kivéve az igazság, a többség java. És még ha itten a Ferrari szurkolók is a többség, nem ez az érdekük. Győzzenek incidens nélkül, engedjék a két igen jó versenyzőjüket egyenlő feltételek mellett harcolni.
    A döntés semmiképp sem volt hülyeség, sem nem a szabályok szerint. Vettel csinált egy jobbrarántást, amit persze azzal magyaráz hogy meg kellett zabolázni az autót. Vannak, akik nem veszik be - talán menjen politikusnak, a félremagyarázás ott most már létfeltétel. Talán érdekesebb lett volna a bünti nélkül, de még érdekesebb lett volna ha a balfasz Binotto szól Leclercnek hogy 'taposs bele, előzd le Hamiltont, és tied a P1' .