Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
gpFan #166642 Ricciardo nem bírt jól fékezni, ahogy azt Anthony Davidson szépen elmagyarázta.
https://openload.co/f/8fRY7Owl2lE/03.TBM-Formula.1.2018x04.Azerbaijan.Race.SkyF1HD.SD.Post-Race.Analysis.mp4
Igazán nem értem hogy itt miben hibázott Ricciardo . Talán mert előzni akart ? Mintha a csapat Verstappent favorizálná megint. Aminek nyilvánvaló vége Ricciardo távozása lesz, ami szerintem a legokosabb amit tehet - na nyilván nem a Sauberbe vagy a McLarenbe, hanem a Ferrariba. Jóval kevésbé vsz. a Mercedes. Mert a RB most erős, de a motorhelyzet igen bizonytalan, most is, és a következő pár évben. A csapat is hibákat követ el - valamit nem jól programozhattak be az energia visszanyerés/akkunál, ami miatt lemaradtak. Na meg előbb-utóbb Verstappent meg kell fegyelmezni valahogy, mert ez már túl sok pontba került idáig is.
A másik problémás eset, de alapjában az is a nem elég átgondolt és tapasztalatra alapuló szabályozás miatt történt: Ocon vs. Kimi . Ilyet minden évben látni legalább tízszer (Ricci is hasonlót hibázott 15 vagy 16-ban Monacóban) - és nem képesek konkrét szabályt hozni. Versenybaleset volt, kész. Vagy az is a cél, hogy legyen baleset, káosz, SC, újra feltorlódás, újabb baleset ? Ez itt Bakuban 'kiválóan' működött. Csakhogy vagyunk néhányan, akik rendes versenyt akarnak nézni, ahol a kiépített előny, tudás, autó teljesítmény számít leginkább. Nem valami olcsó amerikai adom-kapok showt.
Szóval, Ocon leelőzte egy kicsit Raikkönent a kanyar előtt, és mindketten fékeztek teljes erővel. És akkor azt mondja, az övé volt az ideális ív. De az fizikailag lehetetlen, mert a másik nem tud akkorát fékezni, hogy sokkal élesebben tudjon befordulni - vagyis Ocon számolhatott volna erre, és ez a versenyébe került. Azt meg elvárni, hogy valaki a harc közben annyival előbb fékez a kanyar előtt. csak mert a másik kicsit előtte volt nem versenyszellemű. Itt olyan szabály kell, ami az előzni akaró ideális ívre menését részletezi - csak akkor mehet rá, ha az előzöttnek van egyszerű módja más íven menni. Főleg ilyen szűk, korlátos pályán.
Sajnos, a sok vezetői hibához itten, szerintem a rossz szabályok és a következetlen versenyirányítás nagyban járultak hozzá.