• Totti5
    #158839
    „Nem hittük, hogy a gumi végig fogja bírni, ezért mindenképp egy fokkal keményebb gumit akartunk választani, mint a Mercedes” – nyilatkozta gumiválasztásuk hátteréről. Elsőre a lágy abroncsot választották, ám amikor Ricciardo kijött az alagútból, a mérnökök meggondolták magukat, s szóltak a lentieknek, hogy a szombati Q2-ben használt szuperlágy gumit tegyék a Red Bullra. 30 másodpercük volt felkészülni. Csakhogy mivel a hercegség garázsaiban kevés a hely, s az esős futamon gyakorlatilag valamennyi keveréket használták vagy használhatták volna, a választott garnitúra nem volt kéznél.

    „Itt, Monacóban a boxfal valójában az emeleten van, a garázs pedig a földszinten. A gumik a paplanokban melegszenek a garázsban és a garázs mögött, és sajnos a választott szett nem volt éppen kéznél, pont a garázs végében volt” – magyarázta Horner. „A szerelők eredetileg a sárga jelölésű lágy gumit készítették elő. Aztán amikor kértük a változtatást a szuperlágyra, azok a gumik ott voltak a garázs legvégében, és nem tudták időben kihozni őket az autóhoz. Ez nagyjából tíz másodpercünkbe került. De még ezzel a késéssel is egymás mellé érkezett a két autó, ami megmutatta, hogy Daniel mennyire gyors volt, és hogy Lewis kivezető köre milyen lassúra sikeredett. Letaglózó volt az egész csapat számára így elveszteni a győzelmet.”