• Totti5
    #157342
    Gábor Wéber
    17 mins · Budapest ·

    Mikiegér vagy Hóember? Nem a legújabb Disney-rajzfilm címe, csupán az idei szabályok által előrt mellékkipufogók becenevei ezek. A jobb hangzás érdekében előírt megkerülőszelep kivezetésekből egyedül a Renault választotta az egyutas "Hóember" megoldást, mindenki más a fordított Mikiegér fejre, azaz kétoldalt kivezett kipufogókra szavazott, még a Red Bull is. A változó elhelyezés a teljesítményre nem lesz hatással, azonban az aerodinamikát természetesen befolyásolja.

    A legjobban majd időmérőn szólhatnak az idei V6-osok, amikor is általában teljesen nyitott megkerülőszeleppel mennek a maximális teljesítmény érdekében, ám ilyenkor csak félgőzzel működik az energiavisszanyerés, ezért versenyen leginkább zárva tartják azt. Mivel a tavalyig a normál kipufogóba csatlakozó zárt csővég hangtompító hatása volt az egyik fő motorhang fojtó elem, így ezentúl zárt állapotban nem vesz majd el a V6 turbó alapzajából.