Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#154735
http://www.gphirek.hu/f1/20150527-f1-baki-vagy-osszeeskuves-mi-tortent-hamiltonnal-monacoi-gorbe-tukor.html
Túlzás nélkül kijelenthetjük, hogy bedőlt a saját csapata szakállas trükkjének. A Mercedes persze valójában nem őt, hanem a Ferrarit akarta lépre csalni – és fel akart készülni minden eshetőségre –, amikor kiküldte a szerelőit a garázs elé. Odaát nem kapták be a horgot: Inaki Rueda, a maranellói istálló stratégája megnyugtatta a társait, hogy hátradőlhetnek, mert a Mercedes csak egy „show-t" ad elő nekik éppen. „Azt mondta, bármit csinálnak, ha be is mennek a bokszba, mi maradjunk kint a pályán" – árulta el Maurizio Arrivabene, a Ferrari főnöke. „Nagyon határozott volt, és teljesen igaza is lett."
Hamilton viszont pechjére kiszúrta a pálya melletti kivetítők egyikén, hogy a szerelői a garázs előtt gyülekeznek, és azt hitte, Rosberg kereket cserélt. Ha tényleg így történik, ő kényelmetlen helyzetbe kerül, hiszen az újraindításnál a nehezebben bemelegedő, keményebb gumik lesznek az autóján, ezért hiába üzenték neki azt a Mercedestől, hogy maradjon kint a pályán, Hamilton mégiscsak be akart állni a bokszba. „Azt feleltem, ezek a gumik ki fognak hűlni" – emlékezett. „Feltételeztem, hogy az üldözőim autóján a szuperlágy gumik lesznek, az enyémen viszont a lágyak. Akkor végre azt mondták, menjek be. Abban a biztos tudatban tettem meg, hogy a többiek ugyanezt csinálták." Amire egyébként elvileg tényleg lett volna lehetőségük még a 64. kör végén, mivel ők még csak a Nouvelle Chicane és a Tabac között jártak a Safety Car beküldésekor, Hamilton viszont már valahol a bokszbejáratnál.
Szimpla kommunikációs hibáról volt szó: a Mercedesnél nem tudták, hogy Hamilton azért akar kereket cserélni, mert úgy hiszi, Rosberg (és esetleg Vettel) új gumikat kapott, ő pedig nem kérdezett rá, hogy tényleg így történt-e. Ennek fényében ő is saras egy kicsit, tehát nem merő szolidaritásból állította, hogy „kollektív döntés" született. Ugyanakkor az igazi felelősség a csapaté, hiszen nekik kellett volna jól felmérniük, hogy Hamiltonnak van-e ideje kereket cserélni; ő erre az autóban ülve nem lehetett képes. Meg kellett volna akadályozniuk a végzetes lépést, de a már említett okokból egész egyszerűen nem ismerték fel, hogy az végzetes lesz.
Az kemény :D