• Hellhammer
    #10669
    Látom nem értetted meg a magyarázatot:
    Van 2 kerék, az egyiken van 300 kg súly a másikon 100 kg súly. Nyilván amelyiken nagyobb súly van, annak nagyobb a gördülési ellenállása. Tekintsük az egészet úgy, mint a dörzshajtást. Ha meg akarod vele hajtani az utat (relativitás szerint ugye), akkor a nagyobb súllyal terhelt kerékkel nagyobb nyomatékkal tudod tenni, mert a nagyobb erő szükséges ahhoz, hogy megcsússzon a kerék, ez a nagyobb erő pedig nagyobb nymatékot jelent a kerék sugarának az erőkarján. És ugyanez igaz fordítva is: azaz ha fékezed a kerekeket, akkor nagyobb nyomatékkal lehet csak megszüntetni a nagyobb terhelésű keréken a súrlódási erőt, azaz az út nagyobb erővel forgatja a kereket, mint a kisebb terhelésűnél. Ezért ugyanakkora erővel fékezve a kisebb terhelésű kerék már blokkol ott, ahol a nagyobb terhelésű még gördül. A fékerőszabályzó szvsz nem oldja meg 100%-ban ezt a problémát, mert nem annyira intelligens, hogy folyamatosan korrigálja a fékerőket, az már ABS lenne az meg tiltott az F1-ben (ráadásul asszem csak azt lehet az F1 autókban állítani, hogy elöl, vagy hátul fogjon jobban).
    Másik: ha egy kerék el-el emelkedik a földtől és beblokkol, akkor az visszaérve a földre tutira füstölni fog, mert a tehetetlensége miatt nem tudja egyből felvenni azt a sebességet amivel az autó halad, így megcsűszik és füstöl.