Motorsportal | F1 Hírek | Hirado.hu/F1 | Boxutca fb | Wéber Gábor fb | Nagy Dani fb | F1 reddit | Motorsportstats | Formula Podcast-
#10643
1, a féknyom az legalább 50 méter,ezt ki vitatta?
Bocs, nem pont neked írtam, de volt itt (vagy másik fórumon) olyan is aki azt mondta, hogy 10 m-es gumicsíkot húzott.
2,végig cm-terekre volt Shumitól(ha ezt te nem igy láttad vegyél egy rendes TV-ét)
Erre annyit tudok mondani, hogy ekkora sebességnél elég csalóka tud lenni a dolog. Egy F1 autó jó 4 m hosszú ehhez képest a centiméterek az kb. annyit jelent, mint a gumik szélessége. Ugyanilyen relatív a távolság dolog, mikor parkolsz autóval, akkor azt hiszed, hogy már alig pár cm van a másiktól, kiszállsz és látod, hogy még jó 40-50 cm van. Szóval nem olyan könnyű szemre megállapítani a távot.
3.280-at az alagut végén érnek el,azon a részen ahól fékezett versenykörülmények között is kb 200-al mennek
Az eset az alagút közepén történt, az alagútba már 100 feletti tempóval hajtanak be versenyben, egy F1 autó 5-6 mp alatt van 200-on, szal szerintem több lesz az a 200 :) Egyébként ezt az adatot sem tudja senki, hogy pontosan mennyivel mentek.
4,a fizika az 60km/h nál is fizika és senki nem a versenyzőkre ható"g"-ről beszélt
Az a g hat az autóra is, minél nagyobb a g erő, annál nagyobb terhelődés rakódik át a külső íven lévő kerekekre. 60 km/h nál nem lehet egy ilyen autót ilyen gumikon úgy megfékezni, hogy blokkoljon a terhelt oldali kerék. (egyébként soha nem a terhelt oldali kerék blokkol be, hanem a terheletlen, mert az szinte elemelkedik a földről, kisebb súly van rajta, nem szorítja olyan erővel az aszfaltra a gumit, nem keletkezik akkora súrlódási erő, azaz kisebb nyomatékkal le lehet blokkolni a kereket)
5,és telejen mind1 hogy kigyorsitott majd nagyott fékezett, vagy rávasalt a fékekre,vagy csak túl gyorsan érkezett meg a SC mögé,akár hibázott és elfékezte magát,a lényeg akkor is az ,hogy a mögötte lévönek ezt kontrolálnia kellene,nem pedig ész nélkül belemenni,vagy fékezés nélkül mellémenni
Nem ment bele, és miért baj ha mellément? Az még nem előzés. Lehet, hogy Montoyában még benne van a kartos reflex, ahol az SC mögött elrajtoláskor egymás mellett mennek és alig van hátrébb a második, mint az első. Egyébként az nagyobb kontrollálás lett volna, hogy lehúzódva az ideális ívről a pálya koszosabb részén hatalmasat fékezni és megkockáztatni, hogy keresztbeáll az egész mezőny előtt?
Egyébként érdekes, hogy Ross Brawn nyilatkozik olyanokat, hogy Montoya így-meg úgy, nem pedig Schumacher. Nem hiába lett Ross "Play Dirty" Brawn a gúnyneve...