Melyik a jobb - RTlklub vs tv2
-
Cat #460 Tovább nő az RTL Klub bevétele
A piacvezető televíziós csatorna február után márciusban is 22 százaléknál nagyobb bevételnövekedést könyvelt el az előző év hasonló időszakához képest. Ennek köszönhetően az RTL Klub reklámbevétele az év első negyedében 20 százalékkal nőtt 2003 első három hónapjához viszonyítva, az előző hónaphoz képest pedig több mint 1 milliárdos növekedést produkált.
A magas árbevételeket a hirdetési piac kedvező alakulása mellett elsősorban az első negyedév kimagasló nézettségi mutatói támasztják alá. Emellett pedig a januártól bevezetett új mozgó áras kereskedelmi stratégia is sikeresnek bizonyult.
A csatorna nézettségének alakulásában meghatározó szerepe van a Való világ harmadik sorozatának, amely minden korábbinál nagyobb közönséget vonz. Nagyrészt ennek köszönhetően az idei év első három hónapjának átlagát tekintve főműsoridőben 300 ezerrel többen nézték az RTL Klubot, mint a Tv 2-t a teljes lakosság körében, míg a korábbi sorozatok ideje alatt a különbség ennél jóval kisebb volt. A Való világ 1-et az első három hónapban átlagban 1,57 millióan nézték, a Való világ 3-at átlag több mint 2 millióan követték figyelemmel.
Érdekes ugyanakkor, hogy a csatorna főműsoridős közönségaránya január–márciusban valamelyest csökkent a tavalyi év egészéhez képest a 18–49 évesek körében. Igaz, hasonló a tendencia a rivális esetében is. A vizsgált időszakban pedig az MTV is veszített közönségarányából. A közszolgálati adónál ugyanakkor 2002–2003 között emelkedő a tendencia, míg a két nagy kereskedelmi tévé esetében csökkent a közönségarány.