Baldur s Gate Vegigjatszas csicskaknak)
  • lwb
    #210
    Érted a rendszert, akkor miért akadsz fenn azon, hogy nincs flanking bonus pl? Ez egy 25 éves játék, ami már akkor egy évtizedes rendszeren alapult. És azt a rendszert asztalra tervezték, ahol ül egy mesélő, aki kezeli az ilyen nüanszokat - nem pedig egy képernyőre, ahol nincs ilyen személy, csak a szerencse dönt el mindent.

    A sztori és a karakterek tényleg jók, annak egyébként sok köze nincs az AD&D rendszerhez, mármint a sztorinak meg a karaktereknek. Azt is hozzá kell tenni, hogy a sztori meg a karakterek 1998-ban voltak igazán jók, amikor az SSI korábbi játékai voltak a mérce, ahol nem volt lényegében semmilyen parti interakció, minimál dialógusok, választás vagy egyéb következmény, player agency sem volt. Az Eye of the Beholdereket egyféleképp tudtad végigvinni, mindegy milyen partit csináltál, mármint a sztori szempontjából mindegy. A BG előtt nem volt divat, hogy egy partialapú rpg-ben, pláne egy ADnD rpg-ben egy karaktert dobsz csak és nem az egész partit, tehát van egy kiemelt főhős, aki ráadásul központi figura is a játékban. Ez inkább kalandjátékokra volt jellemző. A BG ebben volt új, de ez mára már full sztenderd feature az rpg-kben. Sőt, unalomig koptatott feature.

    Ha a BG3-ra akarsz rákészülni és azért játszanál az előző részekkel, akkor felejtsd el, teljesen felesleges. A BG3-nak csak a neve BG, de sok köze az amúgy is teljesen lezárt BG-történetszálhoz nincs.