Baldur s Gate Vegigjatszas csicskaknak)
  • Darun
    #202
    A BG meg már normálon sem könnyű ;)
    A DOS tudtommal nem DnD rendszert használ. Mivel ez egy harc orientált és régi rendszer, azért annyira nem nehéz megtanulni és mivel sok rpg használta régen, érdemes is lehet kicsit belemélyedni. Amikor először elkezdtem IWD-zni, nekem is akkor kellett megtanulnom, mert előtte egy magyar asztali szerepjátékrendszert ismertem csak és az se nagyon hasonlit erre.
    Harcnál két alap stat van, a THAC0 és az Armor Class (AC). A THAC0 azt mutatja meg, hogy mennyit kell dobnod hogy egy 0 AC-s ellenfelet megüthess. Ez alapból 20, tehát 5% esélyed van a találatra. Ha a megfelelő képességre pakolsz elég pontot, az hozzáadódik ehhez, tehát első szinten le tudod vinni a THAC0-t mondjuk 15-re. Máris 25% esélyed van a találatra. Tehát mindkét értéknél az a jó, ha minél alacsonyabb a tiéd. Volt olyan, hogy a lvl 1 karakterek fél percig csapkodtak egy nyomorult goblint, mert folyton rosszul dobtak. Ez van. Viszont ha van két karaktered és egyesével el tudod csalni az ellenfeleket, akkor az egyik futhat, a másik meg lőheti nyugodtan az ellenfelet. Ez már taktika. Vagy később az, hogy milyen varázslatokat használsz. Lehet hogy az a nyerő, ha rádobsz az ellenfélre egy tűzgolyót. De az is lehet hogy többre mész vele, ha lenyomsz egy Web-et az ajtóba és amikor próbálnak kijönni és beleragadnak, szépen lelövöldözöd őket. Ez is taktika. Meg az is, hogy felszerelsz egy harcost tanknak, neki legyen a legjobb az AC-je, adsz neki pajzsot meg olyan cuccokat amik mondjuk növelik a lőfegyverek elleni AC-t és amig őt nem találják el, addig a többi karakterrel hátulról tudsz lövöldözni. Vagy a tolvajjal elrejtőzöl és aig megy a harc, a mágus mögé lopakodsz és leszúrod. Ez is taktika. Azért itt is figyelembe kell venni, hogy a meglepetés támadás is lehet miss, nem garantált a találat.