Játékmagyarítások fóruma

Magyarítás és magyarosítás különbsége
(https://hu.wikipedia.org/wiki/Magyarosítás)

Ebben a topikban NEM az M.I./Gépi segítéses fordításokkal foglalkozunk.
Ne reklámozd, ne szúrd be hírként, ne emlegesd, ne is kelts feszültséget ezzel a témával!
Köszönjük.

Magyaritasok.hu | HunosítókTeam | Lostprophet | PS Hack Fórum | Unreal Engine 4 Tutorial (Kena) by .:i2k:.
  • Zagash
    #3718
    A legtöbb esetben ez az állítás nem igaz!

    Miért?
    Természetesen azért, mert a legtöbb játékhonosítás végeredményben egy külső add-on, egy MOD. Mint azt valószínű Te is jól tudod, a játékszoftverek túlnyomó hányadához a rajongótábor által készített módosítások, a "rajongói modok" hivatalosan is engedélyezettek.

    Ha nem így volna, akkor nagyon sok remek alkotással lenne kevesebb a nemzetközi játékosközösség. Hogy talán a legismertebb, a rajongótábor által készített projektet említsem:

    Day of Defeat (bár ha emlékezetem nem csak a Counter Strike is nemhivatalos módosításként indult anno).

    Tehát a játékhonosítások zöme ebbe a kategóriába tartozik, lévén, hogy a szoftver eredeti állományai közül egyetlen egy sem került módosításra, tehát a szerzői jogokat nem sértjük meg.

    Egy ilyen törvénybe nem ütköző honosítás minden egyes fájlja teljes egészében saját készítésű kell, hogy legyen! (ami úgy indul, hogy jobb klikk az asztalon => Új => Szöveges Dokumentum), tehát ezáltal sem követtünk el törvényszegést.

    A következő kitétel az, hogy módosításunkkal okoztunk-e kárt a szoftver működésében, vagy hiányt a fejlesztők pénztárcájában (mivel a crack (törés) is saját készítésű fájl :P). Asszem erről nem is érdemes tovább beszélni, mivel a rajongói módosításokkal (pl. honosítás is) nem sikerült még senkinek feltörnie egy játékszoftvert.

    A felhasználói (nem játék) szoftvereket kéretik külön kategóriába sorolni, mert semmi közük ebből a szempontból a játékszoftverekhez. A felhasználói programokat nem elektronikus szórakoztatási célokra fejlesztik, tehát nem írnak a rajóngók módosításokat hozzájuk, új funkciókat, szkineket, fegyvereket, stb...
    A felhasználói programokra más törvények is vonatkoznak.

    Tehát akkor ezek fényében bátran ki merem jelenteni, hogy amíg egy honosítás add-on-ként üzemel, azaz nem módosítja a szoftver eredeti fájljait, addig ez a honosítás teljesen legális, nem ütközik semmilyen törvénybe sem a használata, sem pedig a terjesztése!

    - Mivel a Day of Defeat módosítás megalkotása sem volt törvénybe ütkoző... (igen tudom, hogy már hivatalos kiegészítő, de csak pár hete lett azzá. Előtte ugyanolyan "rajongói módosítás" volt, mint a hazai játékhonosítások.)

    Ezek fényében kéretik a játékohonosításokat (nemhivatalos lokalizációs patch) kezelni.

    Aki pedig nem ért a fent leírtak lényegével egyet, annak meg azt ajánlom, nézzen utána néhány játékszoftver hivatalos oldalán, hogy milyen nemzetközi törvények vonatkoznak a "rajongói modifikációkra"!

    Íme egy hivatalos közlemény a "rajongói módosításokról" a Medal of Honor egyik programozójától:

    Make sure you read and understand the following mod rule by Earl Coriolis Hammon Jr., Programmer of 2015:

    Do *NOT* directly modify the pk3 files. There is no need to do this, and it makes it nearly impossible to merge the work of different groups. Modifying MoH follows the same rules as modifying Quake 3. There is nothing magical about the name "pak#.pk3", except that it is reserved for official content. Just like Q3, we look inside ALL pk3 files in alphabetical order. Also like Q3, pk3 files are merely compressed zip files that have been renamed.
    So, if you want to modify an existing resource, you should make your own zip file with your modified files and mirroring the directory structure of the files you are replacing. Do not include any unmodified content. Make sure that your filename comes alphabetically after pak#.pk3. The pak#.pk3 filenames are reserved for official content; user content should be named something like "usermod.pk3".


    http://www.alliedassault.com/phpBB2/viewtopic.php?t=143812


    -Zagash