kep
FAQ - mielőtt alapdolgokat kérdeznél, olvasd el
Lényeges elemeket, történéseket eláruló spoilerek törölve lesznek, ha nincsenek elrejtve!
[ Letöltőhelyeket fitogtató kérdések és válaszok törölve lesznek! ]
[ Anime Addicts ] [ Aoi Anime ] [ Anime képrejtvény (SG) ] [ AMV (SG) ] [ MyAnimeList ]

Vannak itt blogok is ám: [ Grouther's Anime Diary ] [ LasDen Sub ] [ Prof. William blogja ]
Megoldások 10 bitre: [ PetruZ tanácsa a topikban (MPC-HC, FFDShow) ]
  • LasDen #69636
    rekorkd mennyiségű anime készül évről évre. Ez hasonló szintű bevételeket is eredményez (4500 milliárd forint tavaly). Viszont a bevételek nagyon magas százaléka (~7-80%) a production committee-k tagjaihoz vándorol. Olyan cég óriásokhoz, mint Kodansha, Kadokawa vagy a Square Enix. Akik persze döntik is a pénzt 1-1 projektbe, csak a probléma ott kezdődik, hogy a stúdiókhoz, akik nem committee tagok többségében, ebből csak a töredéke jut el. Ez a stúdiók és az animátorok válságához vezet.

    Az animátorok ~80%-a részmunkaidős, alig van teljes állású. És százával hagyják el a pályát az emberek. E mellett olyan alacsony fizetéseket kapnak, hogy abból megélni nem lehet. Mindezt úgy, hogy szinte 0-24 dolgozni kell. Sokakat a családja segíti ki a fizetése mellett.

    A stúdiók pedig egyre másra zárnak be, folyamatos az ember csere, mert nincs pénzük. Emiatt aztán egyre többet vállalnak, hogy valamennyire fedezzék a költségeket. Az egész egy spirál, ami csak egyre mélyebbre ás, de hosszú távon ez a rendszer tarthatatlan.

    Változást jelenthet a külföldi tőke bevonása, mint a Netflix, CR vagy az Amazon. De teljes változást nem fognak jelenti. Úgy meg főleg nem, hogy ők is csak beülnek egy production committee-be...
    Utoljára szerkesztette: LasDen, 2018.03.27. 23:44:39