Cat#3
Azért ne tagadjuk le, hogy
1. Vannak nagyon jó munkahelyek, ahová örömmel járnak be az emberek, elégedettek, és nem utálják a munkájukat. Az ilyenekhez jó dolog bejutni.
2. Vannak olyan cégek, amelyekért már gyerekkortól kezdve rajonganak emberek, és igenis életcéljuk, hogy ott dolgozzanak. És itt nem a Legora kell gondolni, hanem pl. egy autógyártóra, egy szoftvercégre, stb.
3. És vannak olyan cégek, amelyek olyan termékeket gyártanak, amelyeket imádnak az emberek.
4. Minden céghez pénzért mennek dolgozni az emberek. De mégsem jelentkeznek tömegesen a csirkefeldolgozókba, míg máshol sorban állnak, pedig lehet, hogy a vágóhíd jobban fizet.
Szóval ha jól van felépítve egy cég imázsa, "menő", akkor lehet jó dolgokat írni a motivációs levélben. Több alkalmas jelentkező közül választva én is azt venném fel, amelyik ismeri valamennyire a cég hátterét, környezetét, tudja hova megy, mire jelentkezik, és értelmes szavakkal leír pár mondatot arról, hogy a pénzen túl miért akar ott dolgozni.
Baráti társaságban van egy ügyvédnő ismerős, aki jelentkezett a BMW jogi részlegére. Megkérdezték tőle, hogy a háta mögött lévő poszteren milyen autó van. Nem tudta, nem autóbuzi, azt mondta hogy "piros". Nem vették fel. És most lehet vitatkozni, hogy mit számít milyen jármű van ott, hiszen a munkája szempontjából teljesen érdektelen. De a cégnek értékesebb egy lojális, márkahű, "fanatikus" dolgozó, mint egy olyan, aki csak a pénzért dolgozik, és a válság első jelére továbbáll.