lammaer#6
Mert egy nem fenntartható rendszert üzemeltetnek, ami a piaci folyamatokat nem veszi figyelembe. Tervgazdálkodás van célszámokkal, függetlenül attól hogy a kereslet mekkora.
A jelek már ott vannak...
https://www.reuters.com/investigations/china-is-sending-its-world-beating-auto-industry-into-tailspin-2025-09-17/
Az EU ezt úgy tudná megcsinálni, ha a nagy gyártóknak szépen tolná a zsebébe a pénzt, mint mondjuk amikor annó a bankokat kellett megmenteni - amit nyilván az EU társadalom nem fogadna el és a döntéshozók bukásához vezetne. Kinában ugye ez nem szempont, az van amit a párt mond.
Lehet hogy hosszútávon bejön nekik, ha kicsinálják a konkurenciát utána már emelhetnek árakat és rentábilissé tehetik az autóipart. De a történelemből azért már láttuk, hogyan is működik a tervgazdálkodás és mi van akkor ha az állam a piaci folyamatokat figyelmen kívül akarja hagyni.