bdzsana#6
Sajnos így van. 15 éve fejlesztek mobil játékokat, kezdetben elég volt jó játékot csinálni és sok pénzt kereshettél.
-A store (AppStore, GooglePlay)-ok sokkal inkább indie fejlesztő barátok voltak. Nagyon sok minőségi játékot kiemeltek, ami önmagában már pénzügyi siker volt.
-A store-ok algoritmusai sokkal jobban felkapták azokat a játékokat amik sikeresnek látszottak mint játék, tehát sok időt töltöttek vele a játékosok, gyakran visszatértek és jó értékelése volt.
-Ha esetleg az organikus letöltések nem hozták a várt sikert, sokkal olcsóbb volt reklámozni, mert nem volt a mostani privacy védelem, és könnyebb volt betargetetelni azokat a játékosokat akiket eseteleg érdekel az adott téma.
-Kisebb volt a konkurencia.
Ezzel szembem ma olyan hogy organikus letöltés AppStore-on szinte nem létezik, GooglePlay-en is sokkal kisebb. Az algoritmusok sokkal inkább a jól monetizáló játékokat kapják fel, egyéb metrikákkal szemben. A store-ok böngészese is átalakult, nem léteznek azok a kategóriák, ahol egy jó játéknak önmagától sikerült volna kitűnnie, a kiemeléseknél is főleg a nagy cégek játékai jelennek meg amik szarrá vannak monetizálva.
Mivel organikus letöltésekre már nem nagyon tudsz építeni, ezért reklámoznod kell, ami a privacy változások és a nagy konkurencia miatt rohadt drága lett. Ahhoz, hogy a rohadt drága reklám költség visszajöjjön, jól monetizáló játékot kell csinálnod.
Jelenleg ott járunk, hogy előbb kell a "lefejleszteni" a reklámokat, megnézni, hogy mennyire olcsó reklámozni az adott conceptet, és ha elég olcsó akkor csinálunk rá játékot, de persze azért azt is szénné kell monetizálni hogy nulla felett legyünk.
Az egész mobil játékfejlesztés már 90% marketing + adat és 10% játék, teljesen kiábrándító az egész. Már rég azon gondolkozok hogy váltani kéne, csak kurva nehéz, mert csak felépettünk egy céget ami gyerekkori álom volt és még ha nem is nagy eltart bennünket még, de esküszöm már ahelyett hogy büszke lennék arra amit csinálok inkább szégyellem.